ترغیب به فرزندآوری از رسالت های مهم بهورزان

رئیس مرکز جامع سلامت لوداب گفت: ایجاد آگاهی به مردم در زمینه آسیب های تک فرزندی و ترغیب به فرزند آوری از جمله رسالت های بهورزان است.

رئیس مرکز جامع سلامت لوداب در این مراسم با گرامیداشت نقش و سهم بهورزان در ارتقای سلامت جامعه گفت: خانه‌های بهداشت اولین سطح تماس مردم با خدمات بهداشتی و درمانی هستند و بهورزان در خط مقدم ارائه‌ی این خدمات هستند.

ناصر صانع نسب با بیان اینکه عامل اصلی موفقیت برنامه خانه‌های بهداشت ارائه خدمات به صورت فعال و مداوم است افزود: پیگیری مداوم و ارائه‌ی خدمات مستمر سبب جلب اعتماد مردم به ویژه در روستا‌ها می‌شود.

وی انتظارات نظام سلامت از بهورزان را برشمرد و تاکید کرد: ارتقای شاخص‌های بهداشتی، ترغیب به فرزندآوری با توجه به کاهش نرخ باروری در ایجاد اشتیاق و آگاهی رسانی به مردم در ممانعت از تک فرزندی، اجرای مراقبت‌های درست و به موقع از مادران باردار و ترویج فرهنگ صحیح تغذیه از جمله اولویت‌های منطقه در حوزه‌ی بهداشت است و انتظار می‌رود بهورزان پرتلاش بر تحقق این اهداف، تمرکز و اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب هم گفت: بهورزان ستون‌های نظام سلامت جامعه هستند و نقش بسیار مهمی در آسایش و ماندگاری مردم در روستا‌ها دارند.

سعادت الله پوردانش با اشاره به دوران بحرانی شیوع کووید-۱۹ افزود: بهورزان سهم بزرگی در کنترل شیوع کرونا و اجرای واکسیناسیون این بیماری در نقاط استان ایفا کرده اند.

در این مراسم، از ۱۴ بهورز، به مناسبت ۱۲ شهریور روز بهورز تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.