قائم مقام دادگستری کل استان تهران مطرح کرد؛

ضرورت احصاء دقیق مصادیق حقوق عامه و جلوگیری از نقض آن

نشست تعریف حقوق عامه و چگونگی تحقق، حفظ و احیاء با حضور قائم مقام دادگستری کل استان تهران و معاونین قضایی رئیس کل برگزار گردید.

شاکرمی در نشست تعریف حقوق عامه و چگونگی تحقق، حفظ و احیاء ضمن تشریح اهمیت مقوله حقوق عامه و ضرورت احصاء دقیق مصادیق آن اظهار کرد: با توجه به گستردگی مفاهیمی که در دایره حقوق عامه جای می‌گیرند، لذا ارائه تعریفی مشخص از این مقوله یک ضرورت غیرقابل انکار است.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران با تاکید بر ضرورت صیانت از حقوق عامه در ابعاد مختلف آن اظهار کرد: صیانت، حفاظت و احیاء حقوق عامه جز با احصاء مصادیق آن ممکن نخواهد بود و بر همین اساس باید ساز و کار پیگیری و احیاء حقوق عامه تعریف و ارائه شود.

وی ضرورت حساسیت دادستان‌های استان تهران نسبت به موارد نقض حقوق عامه را مورد اشاره و تاکید قرار داد و گفت: دادستان‌های استان تهران به‌عنوان مدعی‌العموم، ضمن شناسایی مسائلی که در دایره حقوق عامه جای می‌گیرند، باید نسبت به صیانت از آن و جلوگیری از نقض آن حساسیت داشته باشند و اقدامات قانونی لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

در این نشست سید محمد شفیعی معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان تهران، نعمت اله بهروزی سرپرست معاونت حقوقی دادگستری کل استان تهران، ابوالفضل نیکوکار معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران، سیدمهدی رستگاری معاون قضایی رئیس کل و دبیر هیات نظارت برحفظ حقوق شهروندی و میثم یاری معاون قضایی رئیس کل محاکم تهران نیز حضور داشتند.

گفتنی است؛ در این نشست هر یک از حاضرین در خصوص برنامه‌های در دست اجرا در زمینه حفظ حقوق عامه مطالب و نظاتی را بیان نمودند و مقرر شد تا پیگیری مصادیق نقض حقوق عامه به‌طور ویژه در دستور کار مسئولان قضایی و به‌طور خاص دادستان‌های استان تهران قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار