رئیس کل محاکم تهران:

باید از کار تبلیغاتی و نمایشی در حوزه مدیریت خود دوری کنیم

قربانی گفت: باید از کار هیجانی، تبلیغاتی و نمایشی در حوزه مدیریت خود دوری کنیم و واقعیتی را انعکاس دهیم که در واقع برای آن برنامه ریزی و کار عملیاتی کرده باشیم.

ربیع‌اله قربانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در نشست نشست هم اندیشی شورای معاونان رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با حضور رئیس کل، معاونان و مدیران قضایی ستادی، سرپرستان و جانشینان مجتمع‌های قضایی ۲۴گانه تهران بزرگ بر شناخت عمیق نسبت به معارف دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: تکلیف اصلی ما در محاکم بر پاداشتن عدالت و صیانت از امنیت عمومی است که انتظار می‌رود در این امر مهم با تاسی از ارزش‌های دفاع مقدس و سیره شهدا، بیشترین خدمت رسانی به جامعه و عموم مراجعین در مجتمع‌های قضایی داشته باشیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: در نظام اسلامی مدیریت جهادی و روحیه متصل به حق و اخلاص یک ارزش والا است که باید در فکر و عملکرد ما و پرسنل نمود عینی پیدا کند.

رئیس کل محاکم تهران در جمع سرپرستان مجتمع‌های قضایی گفت: کار ما زمانی ارزش پیدا می‌کند که متصل به حق و برای خدا باشد و اگر این روحیه را در خود تقویت کنیم، کار‌ها ماندگار خواهد ماند و خستگی معنا ندارد.

ربیع‌اله قربانی گفت: با توجه به تظلم خواهی مردم، تکلیف ما صدور حکم متقن و فصل خصومت است.

وی ادامه داد: هرچه آرا، متقن، عقلایی، منطقی و قدرت اقناع کنندگی داشته باشد، مانع طرح دعاوی بیشتر، کاهش بار تجدید نظر و اجرای آسان‌تر رای خواهد شد.

رئیس کل محاکم بیان کرد: امروز در جبهه‌ای خدمت می‌کنیم که فلسفه آن اجرای احکام الهی و حکومت اسلامی است و با اجرای این احکام از دین دفاع می‌کنیم.

وی گفت: مردم باید ببینند که قراداد‌های خصوصی که منعقد می‌کنند، ضمانت اجرایی آن با اقتدار در دستگاه قضایی اعمال می‌شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: همه ما باید تلاش کنیم که شرایط موجود را ارتقا دهیم و تدبیر کنیم که موجودی شعب کاهش و کیفیت رسیدگی‌ها افزایش یابد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: همه موظف به انجام تکلیف هستیم. باید از کار هیجانی، تبلیغاتی و نمایشی در حوزه مدیریت خود دوری کنیم و واقعیتی را انعکاس دهیم که در واقع برای آن برنامه ریزی و کار عملیاتی کرده باشیم.

رئیس کل محاکم تهران گفت: انتظار داریم مجموعه سرپرستان مجتمع‌های قضایی نیرو‌های شایسته خود رو معرفی و توانمندی‌های آن‌ها را اعلام کنند. تا مدیریت قضایی استان در به کارگیری نیرو‌های قوی و کارآمد موفق عمل کند.

در این جلسه محمد ملایی معاون قضایی و اجرایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، با بیان سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی محاکم، به ارائه گزارشى جامع و مقایسه‌ای از عملکرد کمی و کیفی از مجتمع‌های قضایی تهران در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ و نیز تبیین برنامه اجرایی عملیاتی محاکم تهران در شش ماهه دوم سال در راستای اهداف و برنامه‌های اجرایی پرداختند.

در این جلسه، معاونان و مدیران ستادی محاکم، مدیران و سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران در حضور ربیع‌اله قربانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهاد‌ها خود در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی محاکم و سند تحولی دادگستری استان پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
جناب قاضی برابر اطلاع پرونده ها از تاریخ 25 هر ماه به بعد ثبت نمی شود و به شعبه جهت رسیدگی ارجاع نمی شود بعلت اینکه آمار منفی نشود اگر این موضوع صحت دارد لطفا اطلاع رسانی نماید و مغایر با اظهارات جنابعالی دارد کار مردم انجام شود بهتر میباشد یا آمار رسیدگی پرونده منفی نشود ؟ وبا دقت پرونده رسیدگی شود بهتر یا آمار منفی نشود .قاضی بر اساس توان و موضوع پرونده رسیدگی می نماید حالا آمار منفی یا مثبت شود
آخرین اخبار