سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

اروپایی‌ها برای خرید آب سنگین ما صف کشیده‌اند

بهروز کمالوندی گفت: آب سنگین ایران از نظر کیفیت در دنیا در رتبه نخست قرار دارد و مشتریان اروپایی هم برای خرید آن صف کشیده‌اند.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد: اروپایی‌ها برای خرید آب سنگین ما صف کشیده‌اند. سخنگوی سازمان انرژی اتمی از گفت‌گوهای خود با مسئولان آژانس گفت و تصریح کرد: به مسئولان آژانس بین‌‎المللی انرژی اتمی بارها گفته‌‎ام که مگر شما اورانیوم ۶۰ درصد را جای دیگری دیده‌اید؟ پس هر چه می‌خواهید در این زمینه بدانید، باید از ما بپرسید.

کمالوندی گفت: به آن‌ها می‌گوییم شما را به کشورهای دارای سلاح هسته‌ای راه نمی‌دهند که بتوانید اورانیوم ۸۰ درصد را ببینید.

«کمالوندی» درباره موضوع برق هسته‌ای و محقق ساختن سهم برق هسته‌ای از سبد انرژی کشورمان، تصریح کرد: مدل‌های شناخته شده بین‌‎المللی در زمینه برق هسته‌ای وجود دارد که نرم افزار‌هایی دارند؛ با وارد کردن داده‌های ایران به سه مدل مذکور، این نتیجه به دست می‌آید که بین ۸ تا ۱۲ درصد برق کشور باید هسته‌ای باشد؛ در واقع دلیل این امر، دسترسی به برق ماندگار است که بتواند در صورت بروز مشکل خشکی سد و عدم تولید برق از این روش، جبران‎کننده باشد.

وی افزود: به صورت متوسط ۱۰ درصد برق تولیدی در کشور ما باید برق هسته‌ای باشد و هدف‎گذاری ما در زمینه تولید برق هسته‎ای، رسیدن به میزان تولید ۲۰ هزار مگاوات است؛ تولید این میزان برق هسته‌ای باید تبدیل به یک خواسته و تقاضای مردمی شود؛ مردم همان‌طور که خواهان امنیت هستند باید متقاضی امنیت انرژی هم باشند، زیرا تامین انرژی در حال حاضر نیز با مشکلاتی مواجه است که در بلندمدت دشوارتر می‌شود.

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، براساس پیش‌بینی‌ها، ما در ۶۰ تا ۷۰ سال آینده نفتی نداریم؛ در حال حاضر ما سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت مصرف می‌کنیم، اما یک نیروگاه هسته‌ای ما که در سال‌های اخیر کار کرده، ۹۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌‎جویی کرده است، بدون این که هوا را آلوده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
چه دلیلی دارد؟
چه چیزی در آب سنگین وجود دارد که شما نمی دانیم؟
انها با این آب سنگین چکار می کنند؟
قیمت را بالا ببرید تا صف کم شود!
آخرین اخبار