رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی:

ضوابط انتشار آگهی در سکو‌های برخط انتشار آگهی املاک ابلاغ و به زودی اجرا می‌شود

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی از ارائه درخواست این وزارتخانه جهت اتصال بخش مسکن سکو‌های اینترنتی نظیر شیپور و دیوار به سامانه املاک و اسکان خبر داد.

سید جواد سادات فریزنی، رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی درباره انتشار آگهی‌های فروش و اجاره مسکن در سکو‌های اینترنتی نظیر شیپور و دیوار توضیح داد: برخی از آگهی‌های منتشر شده در حوزه مسکن وجود خارجی ندارند. برخی دیگر نیز مربوط به مساکن حمایتی و طرح‌های دولتی هستند که فروش و واگذاری آن‌ها غیرقانونی است و برخی نیز مربوط به پیش فروش مسکن هستند که در صورت انتشار نیاز به استعلام مجوز راه و شهرسازی است.

وی افزود: اکثر این آگهی‌ها توسط واسطه‌ها منتشر می شوند که موجب سرگردانی مردم علی‌الخصوص در فصل اجاره می‌شود. قیمت سازی بر اساس آگهی‌های غیرواقعی و دامن زدن به التهاب بازار از دیگر مواردی است که اثر افزایشی آن بر بازار ملموس است.

سادات فریزنی خاطرنشان کرد: در هشت ماه اخیر جلساتی با سکو‌های منتشر کننده آگهی‌های مسکن برگزار کردیم تا در خصوص عدم درج آگهی‌های نادرست، مبهم و یا خلاف قانون تصمیم گیری شود.

از مشکلات مربوط به آگهی‌ها مشخص نبودن موجودیت یا ملک آگهی شده، درج و انتشار آگهی مسکن طرح‌های حمایتی دولت که خلاف قانون است و یا آگهی‌های مربوط به پیش‌فروش مسکن است که باید مجوز‌هایی از وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: در همین جلسات سکو‌ها پیشنهاد دادند که دسترسی آن‌ها جهت استعلام موجودیت ملک و مالک ملک برقرار شود.

سادات فریزنی بیان کرد: این جلسات در هشت ماه اخیر برگزار شد و در ششمین جلسه شورای عالی مسکن موضوع الزام به ساماندهی آگهی‌های حوزه مسکن از سوی رئیس جمهور مطرح شد و بر اساس دستور رئیس جمهور، بررسی و تصمیم‌گیری در این خصوص به شکل مشترک توسط وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی باید انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
متن این ضوابط را هم منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
انداختن تقصیر گرانی به گردن دلال یا دیوار یک فریب است وفرار کردن از دلایل اصلیست،وکسی نمیتواند کسی را مجبور کند،قیمتها با عرضه و تقاضا شکل میگیرند وزدن ونزدن قیمت ومقدار قیمت پیشنهادی فروشنده،نقشی در پایین و بالا بردن آن ندارد،و درستش هم اینست که قیمت پیشنهادی مشخص باشد وگرنه فقط وقت مردم بیشتر گرفته میشود تا تلفنی بپرسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
با سلام و ارادت با توجه به اینکه بازار مسکن طی دو سال گذشته پر التهاب بود قیمت های نجومی رو در بر گرفت اکثریت مردم و حتی حضرات نمایندگان و مسولین غریب به اتفاق همه مشکلات رو انداختن به گردن واسه ها و املاک در صورتی که چندین سال هست که تمام این التهاب رو همین پلت فرمهای دیوار و شیپور بوجود آوردن چون دیگر قیمت گذاری از دست املاک خارج شده و خود مالکین ملک را خودشون قیمت گذاری میکنن به صورتی که به قیمت عادلانه نیز پایبند نبوده و قیمتهای نجومی میذارن و بازار ملک رو پرالتهاب میکنن و حالت تجارت به خود گرفته و باید فکری به حال این دو پلتفرم کرد تا از هیجان مسکن جلوگیری کرد
Bulgaria
مهدی ایمانی
۱۷:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
اقا وزیر همین املاکیا هستند که مردم مستضعف را بیچاره کردند از اینور قیمت صاحبخانه را میبرند بالا از انور کمسیون برای یه قول نامه دوتومان تا سه تومان میگیرند از هر نفر چه خبره مگه ما بیچارها از کجا بیاریم هر سوال سه چهار میلیون بدیم به بنگاه برای تمدید انم خی قیمت میبرن بالا برای خودشیرینی صاحب خانها که مبادا فرداها صاحب خانها از این بنگاه منصرف شوند همه خیانتهارا بنگاها شروع کردند و الانم با خورد صاحب خانها دادن انا هم یاد گرفتند لطفا یه اتحادیه قیمت باشه که هیچ بنگاهی خطائی نکنه تا ببینیم از کجا اینهمه پول در میارند
Iran (Islamic Republic of)
جانباز جنگ
۲۰:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
با سلام آگهی دیوار و شیپور آگهی منتشر میکند با قیمت های عجیب و غریب که باعث بازار سازی و افزایش قیمتها میشود و کسی و باعث نگرانی در جامعه و پر شدن جیب دلال و مشاوران املاک میشود
Iran (Islamic Republic of)
ذره ای از وطن
۱۹:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
حالا این موقع؟! این موضوع رو من سال ۹۶ چقدر در همین سایت خبری توصیه کردم، هیچکس به فکر نبود. بی‌توجهی مسئولین در آن ایام فقط باعث شد یک عده مردم در این نابسامانی‌ها بی‌خانه شوند. بی در و پیکر بودن بعضی از همین سایتهای معروف و بی ضابطه ماندنشان بدون هیچ نظارتی در درج آگهی مسکن، یک دلیل بزرگ بر آشفتگی بازار مسکن و نارضایتی مردم شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
عرض ادب و خداقوت به اقای وزیر زحمت کش وزارت مسکن
این یکی از بهترین تصمیمات در خصوص قیمت مسکن و اجاره بها هست که واقعا بی حساب و کتاب و هیجانی بالارفت و اکثرا سواستفاده‌ کردند و باعث صعودی شدن قیمت ها شدن
یواش یواش شاهد زحمات و نتایج دولت و وزارت مسکن خوایم بود انشاالله
فقط لطفا قانونش کنید و فرصت طلبان را نقره داغ کنید لطفا
خدا خیرتون بده
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
با این سیاست تمام سازندها از بازار مسکن خارج وتا چند ماه یا تا عید قیمت مسکن نجومی می شود .
بازار قیمت خود را پیدا می کند اگر قیمت مصالح وقیمت حقوق کارگر وبنا و..‌‌ثابت ماند قیمت مسکن هم ثابت می ماند.
هرچه به نطر هرکی می رسد می خواهد روی بازار تجربه کند نتیجه عکس جواب می دهد.
باید بازار ارز به تعادل برسد تا بازار مسکن به تعادل برسد.
هجوم اینهمه آدم به تهران بس نیست هزاران افغانی هم هرروز وارد تهران وایران می شوند
اگر می خواهید بازار مسکن کنترل شود اول باید هجوم این خارجی ها کنترل وگرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
قیمت هر محل باید کارشماسی بشه و همه معاملات رسمی انجام بشه و از خود ثبت یا بانک اجازه ندن مبلغ معامله بیش از قیمت کارشناسی و منطقی باشه.
داریم میبینیم که اگه بزارن به عهده خودشون هر کس هر قیمتی برای خودش میده.
آخرین اخبار