یک هزار و ۹۰۰ نفر در شاهرود آموزش فنی و حرفه‌ای فراگرفتند

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و تخصصی کشاورزی شاهرود گفت: یک هزار و ۹۰۰ نفر از ابتدای سال تاکنون در ۲ مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان آموزش فرا گرفته اند.

آزاده موسایی‌نژاد سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و تخصصی کشاورزی شاهرود گفت:  یک هزار و ۲۴۵ نفر کارآموز از ابتدای سال تاکنون در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود ۲۸۰ هزار و ۶۰۰ نفرساعت آموزش فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه ۷۲۰ نفر در مرکز فنی و حرفه‌ای تخصصی کشاورزی طی این بازه زمانی آموزش دیدند، ابراز کرد: ۱۰۷ هزار و ۲۶۳ نفر ساعت آموزش برای علاقمندان در این مرکز ارایه شد.

موسایی‌نژاد با اشاره به اینکه آموزش‌ها در ۶۹ رشته شغلی ارایه شد، اظهار کرد: این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف ثابت و سیار شهری و روستایی، سربازان وظیفه، زندان، دانشجویان فارغ التحصیل، زنان خانه‌دار و معلولان ارایه گردید.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران به میزان اشتغال این ۲ مرکز در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: براساس آمارگیری اتفاقی از ۱۳۰ نفر آموزش دیدگان، ۷۰ نفر به طور مستقیم در قالب مشاغل خانگی مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای با جهاد کشاورزی، زندان، بهزیستی، میراث فرهنگی، کمیته امداد امام (ره)، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها شهرستان تعامل دارد، افزود: همکاری با آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در راستای برگزاری دوره‌های کار و دانش و دوره‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اولویت‌های این مراکز در سال جاری بوده است.

موسایی‌نژاد به برگزاری دوره‌های مدرسه تابستانه دانش آموزان و اجرای طرح نخلستان دانشجویان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های مدرسه تابستانه با هدف ترویج مهارت آموزی رشته‌ها، معرفی رشته‌های اشتغال‌زا و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در حال انجام است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران ادامه داد: اجرای طرح نخلستان، آموزش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با هدف مهارت افزایی در راستای تامین نیروی کار مهارتی در دستور کار است.

وی به اجرای طرح توانمندسازی آموزش‌های مهارتی در روستا‌ها و مناطق کم توسعه یافته اشاره کرد و گفت: این طرح با اولویت ایجاد اشتغال پایدار به منظور افزایش تولید، بهبود معیشت، ترویج مشاغل خانگی و جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی به شهر‌ها در دست اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.