معاون پژوهش ریزی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور:

مهارت آموزی در کشور به ۱۰۰ هزار مربی نیاز دارد

شهریورگفت: چهار هزار و ۸۰۰مربی در بخش دولتی و ۱۹ هزار و ۵۰۰ مربی در بخش خصوصی در زمینه مهارت آموزی فعال هستند و نیاز به ۱۰۰ هزار مربی در کشور وجود دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مسوولیت تربیت نیروی کار ماهر برای اقتصاد کشور را بر عهده دارد که در این راستا تدوین۶ هزار و ۹۰۰ استاندار شغلی، تقویت مراکز دولتی و خصوصی مهارت آموزی و راه اندازی مراکز نوآوری و فناوری مهارت‌محور را در برنامه دارد.

وی افزود: ۶ هزار و ۹۰۰‪ استاندار شغلی بر اساس شیوه تدوین استاندارد در راستای بالابردن جذابیت مهارتی برای تشویق و جذب جوانان و بخش صنعتی با رویکرد آموزش شایستگی مبتنی بر سند حرفه تدوین شد همچنین در حوزه آموزشی ۶۴۱ مرکز دولتی با چهارهزار و ۸۰۰ کارگاه و ۱۲ هزار آموزشگاه فعال برای ارائه آموزش های مهارتی فعال است.

 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش صلاحیت حرفه ای سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور ادامه داد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا کنون اعطای مجوز تاسیس ۴۹۶ آموزشگاه های مهارتی با محوریت مشاغل نوظهور بر پایه فناوری اطلاعات، ارائه ۶۰۵ هزار نفر دوره مهارتی و ارائه ۹۰۰ گواهینامه مهارت انجام شد.

شهریور تصریح کرد: توسعه مهارت آموزی در کارگاه ها و کارخانه ها با راه اندازی ۹۸۱ مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی صورت گرفت همچنین در راستای اشتغالزایی ۴۷۲ شغل مهارت‌محور کم‌سرمایه شناسایی و معرفی شد.

وی با اشاره به فعالیت چهار هزار و ۳۲۶ واحد کارگاهی مهارتی با هدف مهارت آموزی در محیط کار واقعی در پادگان ها افزود: آموزش در محیط واقعی کار به افراد بالای ۱۵ سال در کارگاه ها، کارخانه ها، صنعت و اصناف با ارائه آموزش های ۲۵ روز تا ۱۸ ماه بدون برخورداری از قانون کار و تامین اجتماعی ارایه می شود و هفت هزار و ۲۷۲ کارگاه با آموزش به ۱۵ هزارنفر در محیط کار واقعی فعال است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش صلاحیت حرفه ای سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور یادآورشد: نوزدهمین دوره مسابقه ملی مهارت آموزی سال گذشته در ۳۳ رشته برگزار شد و ۲۲ نفر در قالب تیم ملی مهارت در ۱۸ رشته به مسابقات جهانی اعزام می شوند همچنین ثبت نام بیستیمن دوره مسابقه ملی مهارت تا ۱۵ مردادماه در مراکز فنی و حرفه ای ادامه دارد.

شهریور با اشاره به اعتبار سفرهای رییس جمهور گفت: درراستای تجهیز کارگاه های فنی و حرفه ای ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به ۲۱ استان در سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور اختصاص داده شد که از این میزان ۲۰ میلیارد تومان سهم استان سمنان است و راه اندازی یک مرکز نوآوری و فناوری مهارت محور یا همکاری معاونت علمی رییس جمهور و وزارت علوم و پنج کارگاه مهارت سنجش در دستورکار قراردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار