تولید صنایع‌دستی در زندان‌های سمنان افزایش می‌یابد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تولیدات صنایع‌دستی در زندان‌های استان سمنان برای رونق تولید صنایع‌دستی توسط زندانیان افزایش می‌باید.

سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در جلسه با اداره کل زندان‌های استان سمنان، برای رونق تولید صنایع‌دستی توسط زندانیان و خانواده‌هایشان در سه طرح متفاوت تصمیم‌گیری شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان افزود: در طرح ایجاد اشتغال نشسته یا پای تخت، ابتدا زندانیان توسط هنرمندان صنایع‌دستی آموزش خواهند دید و پس‌ازآن مواد اولیه تولید صنایع‌دستی به زندانیان تحویل داده می‌شود و در مقابل زندانیان با تولید صنایع‌دستی دستمزد دریافت خواهند کرد.

سمانه سلطانی پور گفت: در طرح دوم سالن‌هایی توسط اداره کل زندان‌ها انتخاب‌شده و پس‌ازآن توسط هنرمندان صنایع‌دستی با ابزارهای تولید صنایع‌دستی تجهیز می‌شود تا زندانیان با تولید صنایع‌دستی در این کارگاه‌ها بتوانند دستمزد دریافت کنند.

وی افزود: در طرح سوم خانواده‌های زندانیان برای کسب درآمد توسط اداره کل زندان‌ها به هنرمندان صنایع‌دستی معرفی می‌شود تا با آموزش دیدن و تولید صنایع‌دستی به درآمدزایی برسند.

 سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان اظهار کرد: هدف از این طرح ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی زندانیان، انگیزه بخشی به زندانیان، درآمدزایی برای خانواده‌هایشان، افزایش روحیه زندانیان و رونق تولید صنایع‌دستی در زندان است.

 سلطانی پور افزود: از هنرمندان علاقه‌مند دعوت می‌شود تا در صورت تمایل به آموزش زندانیان و بهره‌برداری از شرایط به‌کارگیری زندانیان در تولید صنایع‌دستی، آمادگی خود را به ادارات شهرستان اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار