آغاز احداث شرکت دانش‌بنیان فرآوری زعفران در ملایر با حضور معاون رئیس جمهوری

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور  عملیات کلنگ زنی و شرکت دانش‌بنیان فرآوری زعفران درملایر آغاز شد.

توفیق فرزانه گفت:این طرح دانش بنیان در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد و در مرحله نخست برای ۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند واین واحد ظرفیت فرآوری ۴۴ محصول از زعفران را داراست.

او گفت: با راه‌اندازی این واحد، طرف سه سال برای ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و بیکاری صد درصدی در ملایر و منطقه از بین می‌رود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فرآوری زعفران در ملایرگفت: در صورت تخصیص زمین، آماده ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه کشت و صنعت با مینی پالایشگاه پتروشیمی زعفران برای نخستین بار در ملایر هستیم.

سرمایه‌گذار شرکت دانش‌بنیان فرآوری زعفران گفت: مبنای این پروژه بین پنچ هزار تا ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است و با آغاز تولید، ۲۰۰ تُن محصول از این کارخانه تولید و صادر می‌کنیم.

فرزانه با بیان اینکه زعفران خواص دارویی دارد و محصولاتی در این زمینه تولید می‌شود، گفت: هدف ما جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات به اروپا و سایر کشور‌ها است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.