۴ میلیون دلار فروش ارزی از شرکت‌های دانش بنیان همدان

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فن آور مرکز رشد همدان پارسال در حوزه صادرات چهار میلیون دلار فروش ارزی داشتند.

اسدالله ربانی مهر در نشست با برخی شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرستان همدان افزود: حدود ۲۲۰ واحد فن آور و دانش بنیان در شهر همدان فعالیت دارند که تاکنون و ظرف یک سال گذشته بیش از هفت هزار میلیارد ریال فروش محصول داشتند.

او گفت: با پیگیری‌های ۲ گذشته و همکاری بانک ها، بنیاد علوی و بنیاد برکت شاهد رشد ۳۰ درصدی در پرداخت تسهیلات بانکی حوزه دانش بنیان‌ها بودیم و در کارگروه اقتصاد دانش بنیان مشکلات به صورت کارشناسی نیز بررسی و پیگیری می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، دانش بنیان‌ها به ویژه از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ در اولویت بانک‌ها در امسال قرار دارد.

ربانی مهر گفت: بیشترین مشکلات فعلی دانش بنیان‌ها در حوزه کارگاهی و مکان فعالیت، بازاریابی، مالیات، تسهیلات بانکی و بیمه است که باید پیگیری و حل شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: در بخش پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ عملکرد بانک‌ها در حوزه دانش بنیان‌ها و فن آور‌ها رضایت بخش نیست و باید در سال ۱۴۰۲ جبران شود.

ربانی مهر اظهار داشت: در شهر همدان ۴۰ شرکت دانش بنیان و ۱۸۰ واحد فن آور فعالیت دارند که محصولات آن‌ها به کشور‌های مختلف صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.