اعزام صدها آتش‌نشان و نیروی کمکی اروپا به یونان

کشورهای اروپایی صدها آتش‌نشان و نیروی کمکی از بخش‌های مختلف را برای اطفای حریق در جنگل‌های یونان اعزام کردند.

کشور‌های اروپایی بیش از ۶۰۰ آتش نشان، از جمله نیرو‌های کمکی از ناوگان‌ها، نیرو‌های  هوایی، تجهیزاتی مانند هواپیما‌ها و هلیکوپتر‌های پرتاب کننده آب، را برای اطفای حریق در جنگل‌های یونان می‌فرستند.

تخمین زده می‌شود که آتش‌سوزی عظیم در «اوروس و الکساندروپلیس» مناطق شمال شرقی یونان که ۹ روز متوالی در حال شعله‌ور شدن است، باعث کشته شدن ۲۰ نفر از ۲۱ مرگ ناشی از آتش‌سوزی در هفته گذشته شده باشد.

این آتش‌سوزی که یکی از بزرگترین آتش‌سوزی‌های جنگلی اروپاست، بخش‌های وسیعی از جنگل‌ها را ویران کرده و خانه‌ها را در مناطق دورافتاده شهر الکساندروپلیس سوزانده است. به گفته سازمان آتش‌نشانی محلی امروز (یکشنبه) ۲۹۵ آتش‌نشان، هفت هواپیما و پنج بالگرد در حال مهار آتش بودند.

سرویس مدیریت اضطراری کوپرنیک اتحادیه اروپا هم امروز اعلام کرد که آتش سوزی ۷۷ هزار هکتار زمین را سوزانده و ۱۲۰ نقطه فعال دارد. کوپرنیک بخشی از دپارتمان رصد زمین برنامه فضایی اتحادیه اروپاست و از تصاویر ماهواره‌ای برای ارائه داده‌های نقشه برداری استفاده می‌کند.

هفته گذشته در چهارمین روز این آتش‌سوزی، حریق به فرودگاه نظامی الفسینا نزدیک شد. اکیپ‌های آتش‌نشانی در تلاش برای جلوگیری از رسیدن آتش به فرودگاه نظامی بودند و فعالیت برای جلوگیری از ورود شعله‌های آتش به داخل فرودگاه نیز در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
ببینید این اروپایی‌ها که در بعد از جنگ جهانی دوم شروع به صنعتی شدن کردن چه بلایی بر سر خودشان اوردن که امروزه طبیعت بکر و دست نخورده آنان دچار چنین بحرانی شده است در حالی که تمدن بشری وقتی در مشرق زمین بود در زمان هخامنشیان اشکانیان و حتی ساسانیان با ان همه عظمت طوری زندگی کردن که طبیعت بکر و دست نخورده را تحویل دادن و الان آنان اینچنین بلایی بر سر طبیعت اوردن شرم آور است و نامش را گذاشتن پیشرفت
آخرین اخبار