شعله‌های آتش بیش از ۱۴ میلیون هکتار از اراضی کانادا را سوزاند

آتش‌سوزی وسیعی که جنگل‌های کانادا را در بر گرفته بود تاکنون بیش از ۱۴ میلیون هکتار از اراضی این کشور را سوزانده است.

بخش‌های وسیعی از دره اوکاناگان از جمله شهر‌های کلونا و کلونای غربی در استان بریتیش کلمبیای کانادا در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارند.

پایگاه اینترنتی فرانس ۲۴ نوشت: نزدیک به ۲۷ هزار نفر از ساکنان این استان خانه‌های خود را ترک کرده اند. برووین ما، وزیر امور غیرمترقبه این استان اعلام کرد اوضاع به شدت وخیم است، اما مقامات آتش نشانی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند شرایط آب و هوایی برای مهار آتش سوزی مساعد است. 

انتظار می‌رود دمای مناطق اطراف کلونا تا روز دوشنبه همچنان خنک بماند و در ساعات بعدازظهر به ۲۰ درجه سانتیگراد (۶۸ فارنهایت) برسد. در همین حال بارش باران از روز سه‌شنبه پیش‌بینی شده بود و صد‌ها نیروی کمکی از مکزیک و آفریقای جنوبی در این هفته برای کمک به مهار شعله‌های آتش حضور پیدا خواهند کرد. 

بروس رالستون، وزیر جنگلداری بریتیش کلمبیا اعلام کرد چند روز گذشته سخت‌ترین روز‌ها برای مهار آتش سوزی در تاریخ بریتیش کلمبیا بوده است. وی افزود: با کاهش دما، بارش باران و وزش باد کمتر پیش‌بینی می‌شود به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم. 

مقامات این استان اعلام کردند هنوز خیلی زود است برنامه ریزی برای بازگشت افرادی که خانه‌های خود را ترک کرده اند آغاز شود، زیرا دود غلیظ ناشی از شعله‌های آتش همچنان منطقه را فرا گرفته است. این منطقه همچنین مملو از مخروبه از جمله درختانی که بر اثر وزش باد شدید از جا کنده و خطوط برقی است که قطع شده اند. 

تابستان امسال در کانادا، بیش از ۱۴ میلیون هکتار از اراضی دستخوش آتش سوزی شده است که این میزان تقریباً به اندازه مساحت یونان و تقریباً دو برابر ۷.۳ میلیون هکتاری است که آخرین بار در شعله‌های آتش از بین رفت. در این آتش سوزی چهار نفر نیز قربانی شعله‌های آتش شده اند.  دانشمندان می‌گویند گرمایش زمین خطر بروز فجایع طبیعی را دوچندان کرده و این فجایع را متداول‌تر و مرگبارتر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار