اعلام ورشکستگی داروخانه زنجیره‌ای آمریکا در پی افزایش شکایت‌ها

شرکت داروخانه زنجیره‌ای «رایت اِِید» آمریکا در پی چند هزار شکایت اعلام ورشکستگی‌ می‌کند.

شرکت داروخانه زنجیره‌ای رایت اِید (Rite Aid) در آمریکا- در پی شکایت‌های متعدد در مورد مواد افیونی و بدهی چند میلیارد دلاری- خود را برای اعلام ورشکستگی آماده می‌کند. 

گفته می‌شود رایت اِید در بحبوحه شکایت‌های مرتبط با مواد افیونی و بدهی ۳/۳ میلیون دلاری، برای اعلام ورشکستگی آماده می‌شود.  نشریه وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد رایت اید برای استفاده از ماده ۱۱ ورشکستگی، آماده می‌شود. اعلام ورشکستگی این شرکت سبب متوقف شدن شکایت‌ها بر سر ادعا‌ها در ارتباط با این موضوع می‌شود که این داروخانه زنجیره‌ای در طول دوره بحران ملی اعتیاد در آمریکا، دارو‌های مسکن تجویزی را بیش از اندازه عرضه می‌کرده است. این اقدام به رایت اید کمک خواهد کرد بدهی ۳/۳ میلیون دلاری خود را رتق و فتق کند.

رایت اید با بیش از هزار شکایت فدرال و تعدادی شکایت ایالتی بر سر این ادعا مواجه است که از طریق عرضه بیش از اندازه دارو‌های مسکن، به گسترش بحران اعتیاد در آمریکا دامن زده است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت رایت اید همچنین با یک شکایت مدنی از سوی وزارت دادگستری آمریکا روبروست که این شرکت را به نقض قانون "ادعا‌های دروغین" و قانون "کنترل مواد" متهم کرده است.

اعلام ورشکستگی به رایت اید اجازه خواهد داد این شکایت‌ها را متوقف کند تا احتمالاً بتواند در یک نشست این موضوع را با شاکیان حل و فصل کند. 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده و سندی که به رؤیت وال استریت ژورنال رسیده است، علاوه بر این، درآمد رایت اید طی سه ماهه گذشته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش یافت و زیان خالص این شرکت به ۳۰۷ میلیون دلار رسید که حدود سه برابر سال گذشته است. 

این موضوع سبب آسیب رسیدن به توانایی این شرکت برای پرداخت بدهی‌های این شرکت شده است. پس از اعلام ورشکستگی، این شرکت می‌تواند با طرف‌های طلبکار و سهامداران مذاکره کند. 

مقامات رایت اید به درخواست‌های فوربز برای اظهار نظر در این باره پاسخ ندادند.

در اوایل دهه دو هزار، مصرف بیش از اندازه و کشنده ناشی از دارو‌های تجویزی به ویژه مواد افیونی افزایش یافت و بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، مسکن‌های خاص مانند اوکسیکوتین در کانون این مشکل قرار داشتند.

این اپیدمی به زودی به بحران مواد افیونی مشهور شد و متعاقباً مشخص شد شرکت‌های داروسازی به صورتی تهاجمی این دارو‌ها را وارد بازار می‌کنند و در ارتباط با اعتیاد آور بودن و تأثیرات مضر ناشی از مصرف این داروها، دروغ گفته اند. نتیجه گیری‌های نهاد‌های دولتی و دادگاه‌ها سبب فاش شدن این موضوع شد.

در ماه مارس، وزارت دادگستری آمریکا رایت اید و دیگر داروخانه‌ها را به نقش داشتن در عرضه بیش از اندازه این دارو‌های به شدت اعتیاد آور متهم کرد.

وزارت دادگستری آمریکا ادعا می‌کند رایت اید صد‌ها هزار دارو را وارد بازار کرده است که مطابق با الزامات قانونی نبوده اند و این دارو‌ها را در اختیار بیمارانی قرار داده است که شرایط وخیمی داشته اند.

بر اساس گزارش نشریه گاردین، وزارت دادگستری آمریکا، رایت اید را به حذف یادداشت‌های (هشدار دهنده) داخلی داروسازان درباره تجویزکنندگان مشکوک، متهم کرده است. 

علاوه بر این، بیش از هزار شکایت فدرال در ارتباط با بحران مواد افیونی علیه رایت اید در دادگاه‌ها فدرال ایالت اوهایو تنظیم شده است. همچنین یک سری شکایت‌ها در سطح ایالتی نیز علیه این شرکت مطرح شده است. داروخانه‌های زنجیره‌ای والگرینز و سی وی اس نیز با شکایت‌های مشابهی مواجهند.

این نخستین باری نیست که یک شرکت، بر اثر شکایت‌ها در ارتباط با اقدامات مرتبط با بحران مواد افیونی در آمریکا، ورشکسته می‌شود. 

سه شرکت داروسازی پردوفارما، مالینکرودت و اِندو اینترنشنال هم طی دوران بحران مواد افیونی، اقدام به فروش مسکن‌ها به بیماران کردند و همه آن‌ها مجبور به پرداخت غرامت‌های چندین میلیارد دلار شدند و متعاقباً اعلام ورشکستگی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
خب که چی؟ اینجا یه داروسازی تعطیل شد اب از آبم تکون نخورد اینکه که داروخونه بوده
آخرین اخبار