ریابکوف: همکاری نظامی روسیه با ایران تسلیم فشار‌های ژئوپلیتیکی نخواهد شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد روسیه و ایران به رغم فشار‌های ژئوپلیتیکی به روابط نظامی خود ادامه خواهند داد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از انتشار گزارش‌های ادعایی مبنی بر درخواست واشنگتن از تهران برای توقف فروش هواپیما‌های بدون سرنشین به مسکو، گفت: همکاری نظامی روسیه با ایران تسلیم فشار‌های ژئوپلیتیکی نخواهد شد.

براساس گزارش رویترز، شنبه خبرگزاری رسمی روسیه «ریانووستی» نوشت، ریابکوف در سخنانی همچنین اعلام کرد: هیچ تغییری رخ نخواهد داد و همکاری با ایران همچنان ادامه خواهد داشت. ما کشور‌های مستقلی هستیم و تسلیم دیکته‌های آمریکا و کشور‌های اقماری اش نمی‌شویم.

روزنامه فایننشال تایمز اوایل این ماه به نقل از یک مقام ایرانی و یک فرد آشنا با مذاکرات گزارش داد آمریکا به ایران فشار می‌آورد تا فروش پهپاد‌ به روسیه را متوقف کند. این پهپاد‌های بدون سرنشین موسوم به کامیکازه (انتحاری) برای پرتاب نیازی به باند پروازی ندارند و در هنگام برخورد با هدف منفجر می‌شوند. ایران پیش از این تاکید کرده است این پهپاد‌ها قبل از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ برای مسکو ارسال شده بودند.

با این حال مسکو استفاده نیروهایش از پهپاد‌های ایرانی را در اوکراین تکذیب کرده است. یک مقام کاخ سفید در ماه ژوئن اعلام کرد ایران از اوت سال ۲۰۲۲ چند صد هواپیمای بدون سرنشین را به روسیه منتقل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
الان وقت دادن امتیاز به روسیه نیست که وقت گرفتن امتیاز است
هر چه که باشد روسیه از طریق ایران می تواند به آب های گرم وجنوب ودریاهای آزاد راه پیدا کند و وقتی به تمام قرار دادهای قبلی عمل نمود می تواند هم پیمان ما لقب بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
کاملا مشخصه ! بله!
دلیل آن هم سوخو ۳۵ هاست !!! که روسیه تحویل ایران داد! فول هم بود ! یعنی هر کدام با ۱۲ فروند از آخرین مدل موشکهای هوا به هوا !!! حیف که اجازه نمیدن ما کنارش عکس بگیریم ! کلی ادوکلن زده بودیم برای عکس گرفتن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
از سوخو ۳۵ ها که تو فرودگاهامون پارک شده پیداست
آخرین اخبار