سازمان ملل: درگیری سودان می‌تواند کل منطقه را به «فاجعه انسانی» بکشاند

یک مقام ارشد سازمان ملل از گسترش خشونت در سودان ابراز نگرانی کرد و گفت درگیری پایدار در این کشور می‌تواند کل منطقه را به «فاجعه انسانی» بکشاند.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در بیانیه‌ای با اشاره به نگرانی‌های خاص در مورد ایمنی غیرنظامیان در سودان گفت: «این درگیری و گرسنگی مسری و همچنین بیماری و آوارگی به جای مانده در پی آن، اکنون کل کشور را تهدید می‌کند».

به گزارش رویترز، این مقام سازمان ملل در ادامه گفت: «صد‌ها هزار کودک به شدت دچار سوء تغذیه هستند و در صورت عدم درمان در معرض خطر مرگ قریب الوقوع هستند». 

گفتنی است در پی ادامه‌دار شدن درگیری گروه‌های نظامی در سودان، گرسنگی در این کشور در سطح بی سابقه‌ای قرار گرفته و ۶.۳ میلیون نفر در یک قدمی قحطی قرار دارند. از سوی دیگر، بیش از ۴.۴ میلیون نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. نیاز‌های بشردوستانه بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده و ۲۴.۷ میلیون نفر که به اندازه نیمی از جمعیت سودان است، به کمک نیاز دارند.

پیش از این «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز نسبت به وخامت وضعیت بشردوستانه و آواره شدن میلیون‌ها نفر در پی درگیری‌های سودان هشدار داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۲:۱۸ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
مشکل سودان و ماورای آن هیچ حقی برای دول غربی جهت دخالت در منطقه ایجاد نمی کند. سودان را امریکا و دول غربی نمی توانند کشف کنند. کریستف کلمب بازی تمام.
آخرین اخبار