توقف حمایت سازمان ملل از فعالیت‌های مین روبی در یمن

مرکز اجرایی مقابله با مین‌ها در یمن گزارش داد سازمان ملل حمایت های خود را از فعالیت‌های مین روبی در این کشور متوقف کرده است.

خبرنگار المیادین در صنعاء گزارش داد: چهار ماه از توقف کامل فعالیت‌های مرکز اجرایی مقابله با مین‌ها در یمن می‌گذرد و به گفته این مرکز، سازمان ملل متحد به جای افزایش کمک‌های خود از فعالیت‌های مربوط به مین روبی در یمن، ۹۵ درصد از کمک‌های خود را در این زمینه قطع کرده است.

سرتیپ علی صفرة، رئیس مرکز اجرایی مقابله با مین‌ها در یمن: فعالیت این مرکز متوقف شده است و به شدت درباره قربانی شدن مردم در نتیجه انفجار مین‌های به جای مانده در یمن، سکوت می‌شود، سازمان ملل حمایت‌های مالی خود را از این مرکز متوقف کرده است.

بر اساس آمار ارائه شده مرکز اجرایی مقابله با مین‌ها در یمن، بیش از ۱۲۰ نفر در نتیجه انفجار مین‌های بر جای مانده از سوی نیرو‌های ائتلاف سعودی از آغاز سال جاری شهید و زخمی شده اند که بیشترین شمار شهداء و زخمیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. سازمان ملل همچنین کمک‌های خود به یگان ویژه سگ‌های مین یاب را متوقف کرده است به طوری که تاکنون یگان ویژه سگ‌های مین یاب در پاکسازی بیش از ده میلیون متر مربع از مناطق آلوده به مین‌ها مشارکت داشته است.

اسماعیل الهرب، مدیر اجرایی یگان سگ‌های مین یاب گفت: توقف کمک‌های سازمان ملل باعث توقف فعالیت یگان سگ‌های مین یاب شده است، شناسایی مین‌ها توسط این یگان، یک طرح بزرگ است که در حال حاضر متوقف شده است که در نتیجه شمار قربانیان در نتیجه انفجار مین افزایش می‌یابد.

صنعاء سازمان ملل متحد را به علت توقف حمایت‌های خود از گروه‌ها و تیم‌های مین روب، مسئول کشته شدن مردم در نتیجه انفجار مین می‌داند و از سازمان ملل می‌خواهد اقداماتی حقیقی و واقعی برای حمایت از غیر نظامیان، از سرگیری فعالیت‌های خود در یمن و تهیه وسایل و ابزار‌های لازم برای مین روبی اتخاذ کند.

به گفته صنعاء، توقف حمایت از فعالیت‌های مین روبی در یمن به معنای افزایش شمار قربانیان در نتیجه انفجار مین‌های بر جای مانده و عدم توانایی صد‌ها خانواده در بازگشت به مناطق و روستا‌های خود و امکان برخورداری از یک زندگی امن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار