نیویورک تایمز: اوکراین به نماینده سابقِ بدنام خود تکیه کرده است

یک نشریه آمریکایی اعلام کرد که کی‌یف برای تأمین تسلیحات خود به نماینده‌ای از اوکراین تکیه کرده است که سوءسابقه دارد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که شرکت وابسته به «سرگئی پاشینسکی» نماینده بدنام اوکراینی که رئیس‌جمهور این کشور پیش‌تر او را «جنایتکار» می‌نامید، تأمین کننده تجیزات و سلاح‌ها برای اوکراین در جریان حملات مسکو به کی‌یف بوده است.

سرگئی پاشینسکی قانونگذار سابق اوکراینی‌است که پیش‌تر نیز با اتهام فساد‌های متعددی روبه‌رو بوده است، اما گفته می‌شود او از زمان آغاز درگیری با روسیه میلیون‌ها دلار سود برده است، زیرا شرکت وابسته به او یکی از تأمین‌کنندگان اصلی تسلیحات در جنگ است.

این نشریه آمریکایی مدعی است بلافاصله پیش از آغاز حملات روسیه در فوریه گذشته، وزارت دفاع اوکراین با شرکت وابسته به پاشینسکی تماس گرفته است و «مقام‌های اوکراینی از تحویل گرفتن مهمات مربوط به شوروی سابق ناامید بودند و امیدوارم بودند تا بتوانند به وسیله ارتباطات غیررسمی پاشینسکی به آن‌ها دست یابند.»

پاشینسکی پیش از این سال‌ها وقت خود را صرف نظارت بر هزینه‌های نظامی کرده بود و به این ترتیب شرکت وابسته به پاشینسکی بزرگترین تأمین کننده خصوصی اسلحه در اوکراین شده است. این شرکت با به کارگیری یک شبکه فرا اروپایی از واسطه‌ها، نارنجک، گلوله‌های توپخانه و موشک را برای ارتش اوکراین می‌خرد و می‌فروشد.

در سال ۲۰۲۲ فناوری زرهی اوکراین بیش از ۳۵۰ میلیون دلار فروش داشت که از ۲.۸ میلیون دلار در سال قبل افزایش یافته بود. این روزنامه به نقل از مقامات ناشناس اوکراینی ادعا کرد که مقامات در حال بررسی قیمت‌گذاری شرکت و همچنین روابط مالی فرضی پاشینسکی با مقامات تدارکات و شرکت‌های خارج از کشور هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار