وزیر خارجه یونان:‌ امیدواریم در مذاکرات با ترکیه پیشرفت داشته باشیم

وزیر امور خارجه یونان گفت آتن بسیار خوش‌بین است که بتواند به پیشرفت در مذاکرات با ترکیه پیرامون منطقه ویژه اقتصادی دست پیدا کند.

«یورگوس گراپتریتیس» در مصاحبه با شبکه خبری «القاهره» گفت: نسبت به توسعه روابط میان آنکارا و آتن در برهه اخیر امیدواریم. آتن بسیار خوش‌بین است که بتواند به پیشرفت در مذاکرات با ترکیه پیرامون منطقه ویژه اقتصادی در شرق دریای مدیترانه و فلات قاره دست پیدا کند.

به گزارش  خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه یونان افزود: پس از بررسی حوزه‌های مورد علاقه مشترک دو کشور مانند تجارت، اقتصاد، امداد و نجات، گردشگری و توسعه در چارچوب یک دستور کار، به دنبال آن هستیم که درباره مناسبات دوجانبه نیز کار کنیم.

 وی با بیان این که "موضوع فلات قاره و تعیین مرز منطقه اقتصادی از موضوعات مورد اختلاف میان ترکیه و یونان است"، افزود: من خوش‌بین هستم که امکان حصول پیشرفت در گفت وگوی سیاسی میان ما وجود دارد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ۱۱ جولای (۲۰ تیرماه) در حاشیه اجلاس سران ناتو در ویلنیوس لیتوانی با کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان دیدار کرده و توافق کرده بودند که برای کاهش تنش در روابط دو کشور تلاش کرده و در جهت تداوم جو مثبت و بهبود مناسبات دوجانبه گام بردارند.

نخست وزیر یونان گفت که موضع ترکیه در مورد اختلافات کلیدی میان دو کشور «تغییر قابل توجهی» نداشته است و آنکار باید «رفتار تهاجمی و غیرقانونی خود» علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یونان را کنار بگذارد.

ترکیه و یونان بر سر خطوط مرزی، مالکیت حریم دریایی و برخی جزایر دریای مدیترانه و اژه و نیز نحوه استفاده از منابع زیر بستر در مرز‌های آبی دو کشور و به خصوص در زمینه مساله قبرس اختلاف دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار