هشدار عمان و امارات به شهروندان خود درخصوص سفر به لبنان

پس از اینکه چندین کشور از شهروندان خود خواستند لبنان را ترک کنند، اکنون عمان و امارات نسبت به سفر به این کشور هشدار صادر کردند.

وزارت خارجه امارات، امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای هشدارآمیز، از شهروندان خود خواست به دلیل درگیری‌های رخ داده در اردوگاه عین الحلوه لبنان، برای حفظ امنیت خود از سفر به لبنان پرهیز کنند. 

در بیانیه وزارت خارجه امارات بر ضرورت پایبندی به مصوبه ممنوعیت سفر به لبنان و ارتباط شهروندان اماراتی در مواقع ضروری از طریق شماره تلفن اضطراری مشخص شده، تاکید شد.

سفارت عمان نیز ساعتی پیش از شهروندان خود در لبنان خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های امنیتی، جانب احتیاط را رعایت کنند و از مناطق درگیری، دوری کنند. این سفارت‌خانه همچنین، شماره‌هایی را در اختیار شهروندانش قرار داد تا در مواقع اضطراری با این شماره‌ها تماس بگیرند.

روز گذشته عربستان، کویت، بحرین، قطر و آلمان برای شهروندان خود در لبنان پیام هشدار امنیتی و دوری از مناطقی که در آن درگیری مسلحانه در جریان است، صادر کرده بودند.

بیش از ۵۴ هزار آواره فلسطینی ثبت‌شده در اردوگاه عین الحلوه سکونت دارند که در سال‌های اخیر فلسطینیان فراری از بحران سوریه نیز به آن‌ها اضافه شده‌اند. این اردوگاه تاکنون بار‌ها شاهد درگیری‌های مشابه بوده است.

گفتنی است که ارتش لبنان وارد اردوگاه‌های فلسطینیان نمی‌شود و امنیت این اردوگاه‌ها توسط خود فلسطینیان تأمین می‌شود. همزمان با درگیری در این اردوگاه خانواده‌های افراد کشته یا زخمی شده در انفجار سه سال پیش در بندر بیروت دیروز تظاهرات کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار