پوتین: تولید روسیه امسال رشد قابل توجهی خواهد داشت

رئیس‌جمهور روسیه پیش‌بینی کرد تولیدات صنعتی این کشور رشد ۱۲ درصدی را تجربه کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، امروز (پنجشنبه) پیش‌بینی کرد که اگر نرخ رشد فعلی حفظ شود، تولید روسیه ممکن است امسال رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

پوتین در دیدار با مدیران تجاری روسیه گفت که تولید در دو فصل اول سال جاری میلادی افزایش یافته است و در صورت ادامه این روند، رشد سالانه ۱۲ درصد خواهد بود و همچنین افزود: «وضعیت کلی در بخش تولید پایدار، سطح اشتغال مناسب، و دستمزد‌ها در حال رشد است، که نشان می‌دهد صنعت روسیه در حال افزایش و تنوع است.

«رایانه و صنعت الکترونیک، محصولات فلزی نهایی و تجهیزات الکتریکی» از جمله صنایعی هستند که پوتین آن‌ها را دارای رشد قابل توجه معرفی کرده است. پوتین همچنین اعلام کرد که پردازش الوار به دلیل مسائل لجستیکی با تأخیر مواجه است.

پیش‌تر در خرداد ماه سال جاری نیز پوتین از مدیران اقتصادی این کشور به دلیل فائق آمدن بر تحریم‌های قدردانی کرد و با دفاع از عملکرد اقتصادی کشورش گفت: «بر اساس اعلام کارشناسان تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) به یک تا دو درصد خواهد رسید. این در حالی است که سایر کشور‌های جهان شاهد ادامه روند کاهشی رشد اقتصادی هستند.»

کشور‌های غربی تاکنون تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه وضع کرده‌اند، اما داده‌های آماری نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در حال تطابق یافتن با تحریم‌هاست. بر اساس اعلام دولت انگلیس، تحریم‌های مالی کشور‌های غربی علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین باعث قطع دسترسی مسکو به ۳۵۰ میلیارد دلار از مجموع ۶۰۴ میلیارد دلار ذخیره ارزی این کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
نه شرقی نه غربی
آخرین اخبار