وزیر خارجه انگلیس: خروج شهروندانمان از نیجر یک اولویت است

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید خروج اتباع کشورش از نیجر و انتقال آن‌ها به محل امن اولویت دولت انگلیس است.

در پی کودتای نظامی هفته گذشته در نیجر، خشونت در این کشور غرب آفریقا آغاز شده است. فرانسه و ایتالیا در حال حاضر تخلیه شهروندان خود را از این کشور آغاز کرده‌اند.

به گزارش رویترز، در انگلیس هم حزب کارگر از دولت خواسته است همین کار را انجام دهد، اما هنوز هیچ برنامه‌ای برای خروج انگلیسی‌ها اعلام نشده است. دولت انگلیس فعلا به اتباع خود توصیه کرده محل سکونت خود را ثبت کرده و در خانه بمانند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید اولویت دولت انگلیس حفظ امنیت اتباع خود و کمک به آن‌ها برای خروج امن از کشور است.

گفتنی است، کودتا باعث تظاهرات علیه فرانسه، استعمارگر سابق در نیجر شده و سفارت فرانسه مورد حمله قرار گرفته است. در همین راستا، اوایل روز چهارشنبه ۲۶۲ نفر از نیجر تخلیه شده و وارد پاریس شدند. در همین حال، ایتالیا نیز یک پرواز ترتیب داده که با ۸۷ نفر تخلیه شده وارد رم شد. این هواپیما حامل ۳۶ ایتالیایی، ۲۱ آمریکایی و یک انگلیسی بود.

تخمین زده می‌شود که ۶۰۰ تبعه فرانسوی و ۵۰۰ ایتالیایی در نیجر زندگی می‌کنند و عمدتا نظامی هستند. در مورد شهروندان انگلیسی، این تعداد کمتر از ۱۰۰ تن تخمین زده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۵:۳۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
دقیقا مثل زمانی که نفت ایران ملی شد، انگلیس از ایران بیرون رفت و فکر کرد خود ایران توان بهره برداری ندارد. کمی زیاد به خود باور هستند و بقیه را هیچ تصور می کنند. البته کشورهای زیادی هستند که میتوانند جایگزین آنها شوند از جمله چین و روسیه و اینها با خالی کردن میدان جا را به نفع آنان رقم خواهند زد. دوره غرب تقریبا به پایان خود نزدیک شده است...
آخرین اخبار