نظارت کارشناسان دامپزشکی خوزستان بر ذبح بیش از ۴ هزار رأس دام

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: بیش از ۴ هزار دام قربانی تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ذبح شد.

ناصر عسکری فرد گفت: اکیپ‌های عملیاتی ثابت و سیار این اداره کل به صورت رایگان نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی را در روز‌های تاسوا و عاشورا انجام دادند.

او می‌گوید: این اداره کل با تشکیل ۹۳ اکیپ نظارتی ثابت و سیار متشکل از ۱۱۵ کارشناس بهداشتی دامپزشکی به همراه ۴۰ نفر روحانی ناظر شرعی اقدام به انجام بازرسی و نظارت بر فرایند کشتار دام‌های قربانی در روز‌های تاسوعا و عاشورا نمود.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: بالغ بر ۴۳۰۰ مورد بازدید از دام و لاشه آن‌ها در این ایام انجام پذیرفت، با انجام این نظارت‌ها، مقدار ۴۳۰ کیلوگرم موارد غیر قابل مصرف لاشه دام‌ها جداسازی، ضبط و از چرخه انسانی حذف گردید.

عسکری فرد با اشاره به فعالیت تمامی کشتارگاه‌های دام استان در روز‌های تاسوعا و عاشورا، گفت: در ایام ذکر شده تمامی کشتارگاه‌ها به صورت رایگان نسبت به ارائه خدمات در خصوص ذبح دام، پوست‌کنی، فرآوری و سایر خدمات به شهروندان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی را اقدام کردند.

او در پایان هدف از انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی در مناسبت‌های مذهبی را تامین سلامت لاشه دام و نحوه ذبح اسلامی و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در بین شهروندان عنوان نمود و نظارت‌های دامپزشکی را ضامن سلامت مردم در حوزه بهداشت فرآورده‌های خام دامی مصرفی و تامین بهداشت عمومی دانست.

برچسب ها: ذبح دام ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.