دریانوردی در دریای سیاه متوقف است

شبکه العربیه با اشاره به بررسی‌های انجام شده در استان خرسون و سواحل دریای سیاه از توقف تردد انواع کشتی‌های نظامی و تجاری در این منطقه خبر داد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در استان خرسون اوکراین و در سواحل دریای سیاه خبر داد، هیچ شناور نظامی و حتی تجاری در دریای سیاه دیده نمی‌شود.

به گفته وی دیگر از کشتی‌هایی که غلات را از اودسا و نیکولایف و از مسیر خرسون و شبه جزیره کریمه، به ترکیه حمل می‌کردند، خبری نیست. 

پیشتر روسیه از توقف هر نوع حرکت دریانوردی و حرکت کشتی‌ها در دریای سیاه خبر داد. منابع اوکراینی هم می‌گویند روسیه بنادر نیکولایف و اودسا را به پایگاه‌های نظامی تبدیل کرد و سیلو‌های غلات را هدف قرار می‌دهد.

‍پیشتر، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که مسکو به دلیل کشف آثار مواد منفجره در یک کشتی باری که از طریق دریای سیاه عازم بندر روستوف در جنوب روسیه بود، مانع عبور آن از تنگه کرچ شده بود.

پس از عدم موافقت روسیه با تمدید توافقنامه صادرات غلات اوکراین، مقامات کی یف ابراز امیدواری کرده بودند این توافقنامه بدون حضور مسکو و با مشارکت ترکیه ادامه یابد. این در حالی است که آنکارا توانایی حفظ امنیت دریایی برای صادرات غلات ترکیه را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار