انتقاد پوتین از سیاست‌های غیراخلاقی اتحادیه اروپا

رئیس‌جمهور روسیه از رفتار کشور‌های بالتیک در جلوگیری از صادرات کود‌های شیمیایی روسیه انتقاد کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، با بیان آن‌که تصمیم کشور‌های بالتیک برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های باری حامل کود‌های شیمیایی روسیه که در بنادر اتحادیه اروپا به دام افتاده‌اند، منافع اقتصادی کشور‌های نیازمند را نادیده می‌گیرد، این اقدام را «غیرمنطقی و غیراخلاقی» توصیف کرد.

به گزارش آرتی، پوتین می‌گوید که حدود ۲۰۰ تُن کود متعلق به روسیه در بنادر کشور‌های حوزه بالتیک به دام افتاده است، او همچنین با تأکید برآن‌که شرکت‌های روسی آماده هستند این کود را به صورت رایگان تحویل دهند، افزود: «انگیزه این اقدام بی‌میلی در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای اجازه دادن به مسکو برای درآمدزایی از فروش محموله‌هاست.»

او سپس با بیان آن‌که این اقدامات فقط یک رفتار غیرمنطقی است، افزود: «گام‌های کشور‌های بالتیک قابل توضیح نیست، زیرا آن‌ها محموله‌ها را فقط به این دلیل که روسی هستند، مسدود کرده‌اند. کشور‌های اتحادیه اروپا به کشور‌های در حال توسعه و فقیرترین کشور‌های جهان پشیزی اهمیت نمی‌دهند، تأکید غرب بر محموله‌های غلات اوکراین تنها یک پوشش است که سیاست اتحادیه اروپا را دو برابر غیراخلاقی می‌کند.»

او سپس با اشاره به قرارداد غلات اوکراینی گفت: «ذی‌نفعان اصلی قرارداد سال گذشته، تاجران بزرگی بودند که توانسته‌اند غلات اوکراینی را با تخفیف زیادی خریداری کنند و سپس آن را به قیمت بازار به کشور‌های مرفه بفروشند. سهم غلات اوکراین در بازار‌های جهانی کمتر از ۵ درصد است، در حالی که سهم غلات روسیه بیش از ۲۰ درصد است. منافع کشور‌های در حال توسعه و مردم گرسنه با این موضوع چگونه مرتبط است؟»

ولادیمیر پوتین پیش‌تر در نشست دو روزه روسیه و آفریقا که در مسکو برگزار شد، گفته بود که غرب مسئول قیمت بالای مواد غذایی است. پوتین می‌گوید قیمت بالای مواد غذایی به خاطر آن است که در دوره همه‌گیری کرونا، آمریکا و اتحادیه اروپا برای خرید مواد غذایی پول چاپ کرده‌اند و در نتیجه این تصمیات اکنون قیمت مواد غذایی «سر به فلک کشیده‌است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار