اختصاص ۲۲۷ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستا‌های خلخال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از اختصاص ۲۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستا‌های خلخال خبر داد.

علیرضا نعمت سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه اعتبار برای آبرسانی به روستا‌های خلخال از منابع استانی و ملی تامین می‌شود، گفت: آبرسانی به روستاهای خورش‌رستم که بصورت مستقیم از چاه آب شرب موجود هشجین تامین می‌شود، پنج روستای قوسجین، شمس آباد، گاوان، کجل و دیز را پوشش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در خصوص اقدامات فنی و مهندسی این طرح عمرانی می گوید: برای این پروژه ۱۲ دستگاه الکتروپمپ ۳۷ کیلووات، ۲ دستگاه الکتروپمپ ۲،۲ کیلووات،۶ مخزن ۶۰ متر مکعبی به حجم کلی ۳۶۰ متر مکعب و اجرای خط انتقال با لوله پلی اتیلن بطول ۲۱ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

به گفته او، با توجه به تاکید وزیر نیرو مبنی بر اجرای بدون وقفه پروژه‌های محرومیت زدایی، معاون مرکز جهادآبرسانی وزارت نیرو و ناظر عالی پروژه محرومیت زدایی آبرسانی روستایی شرکت آب و فاضلاب کشور هفته گذشته طی سفری سه روزه به استان اردبیل، به اتفاق مسئولان مرتبط استانی از پروژه‌های آبرسانی در حال اجرا در شهرستان‌های استان بازدید کرده و در جریان آخرین اقدامات قرار گرفتند.

نعمت سلطانی گفت: در این بازدیدها ضمن تشریح مشکلات و چالش‌های پروژه‌های جهاد آبرسانی استان اردبیل، بر لزوم تخصیص به موقع اعتبارات تاکید شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل می گوید: در این بازدیدها مهدی خان احمدی معاون دفتر جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزیر نیرو به محرومیت زدایی با ایجاد مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو، این مرکز را بزرگترین پروژه ملی آبرسانی کشور اعلام کرد.

نعمت سلطانی گفت: طبق تاکید معاون دفتر جهاد آبرسانی وزارت نیرو، پروژه‌های جهاد آبرسانی که با هدف ایجاد زیرساخت‌های آبرسانی در روستاها به اجرا درآمده‌اند، باید به‌ صورت جهادی و بر اساس استانداردهای فنی با سرعت معقول اجرا شوند تا علاوه بر افزایش شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی، سبب توسعه روستاهای محروم شود.

به گفته او، با عنایت به هماهنگی و همدلی این شرکت و بسیج سازندگی سپاه استان، امیدواریم شاهد تسریع در اجرای پروژه‌ها و آبرسانی به مناطق محروم استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.