سفر وزیر خارجه انگلیس به سه کشور غرب آسیا

وزیر خارجه انگلیس قصد دارد در یک سفر سه روزه به کشور‌های قطر، کویت و اردن سفر کند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس در سفری سه روزه به منطقه غرب آسیا سفر و از سه کشور قطر، کویت و اردن بازدید کند.

به گزارش وبگاه دولت انگلیس، این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که دولت انگلیس اخیراً اعلام کرد شهروندان کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) و اردن از طرح جدید روادید مجوز سفر الکترونیکی انگلیس بهره‌مند خواهند شد که سفر به انگلیس را برای بازدیدکنندگان ارزان‌تر و آسان‌تر می‌کند. هر سه کشور همچنین شرکای مهم در زمینه امور انرژی، دفاعی و امنیتی برای انگلیس هستند و تجارت و سرمایه گذاری با کشور‌های حوزه خلیج (فارس)، برای حمایت از اولویت‌های نخست وزیر انگلیس در زمینه رشد اقتصاد حیاتی است. میزان تجارت انگلیس با قطر و کویت، سال گذشته ۱۸.۱ میلیارد پوند بود.

وزیر امور خارجه انگلیس در اردن، ارائه اعتباری تا سقف ۱.۵ میلیون پوند را برای حمایت از ابتکارات برای زنان و دختران اعلام خواهد کرد. این بودجه به سازمان‌های جامعه مدنی اختصاص خواهد یافت. کلورلی همچنین با نمایندگان آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و برنامه جهانی غذا ملاقات خواهد کرد و بودجه ۳۰ میلیون پوندی را طی ۳ سال برای ارائه کمک نقدی و حمایت از فقیرترین پناهندگان اعلام خواهد کرد. این بودجه، نیاز‌های اولیه غذایی و زندگی آن‌ها را پوشش می‌دهد و تخمین زده می‌شود سالانه در اختیار ۷۰ هزار پناهنده در اردوگاه‌ها و جوامع میزبان قرار بگیرد.  

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «از بازگشت به خاورمیانه خوشحالم. روابط دوجانبه و سودمند انگلیس با کشور‌های حوزه خلیج (فارس) و اردن، به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. آینده درخشانی با هم داریم. از همکاری با یکدیگر در مورد اهداف مشترک مانند از توسعه روابط تجاری گرفته تا امنیت قوی تر، من به این افتخار می‌کنم که چگونه به نفع همه همکاری می‌کنیم. انگلیس همچنین به حمایت از پناهندگان و جوامع میزبان متعهد است و با شرکای خود برای کمک به آسیب پذیرترین افراد در منطقه همکاری می‌کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس در قطر با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد. وی سپس به کویت سفر خواهد کرد تا با ولیعهد مشعل الاحمد الجابر الصباح دیدار و فرصت‌های تقویت همکاری‌ها را بررسی کند. وی پنجشنبه در اردن با صفدی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
آیا این را حس کردید که آمریکا وانگلیس هرجا میخواهند برنامه ای را اجرا کنندکه یک کم ضعف دار است از مسئولین سیاهپوست استفاده میکنند
آخرین اخبار