تعلیق وضعیت فرستاده سوئد در سازمان همکاری اسلامی

سازمان همکاری اسلامی وضعیت فرستاده ویژه سوئد را به دلیل هتک حرمت قرآن به حالت تعلیق درآورد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه سوئد اعلام کرد که این نهاد وضعیت فرستاده سوئد را به دلیل هتک حرمت به قرآن به حالت تعلیق در آورده است.

به گزارش المیادین، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۲۳ برگزار شد و در این نشست از «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواسته شد تا اقدامات احتمالی را برای بازنگری در چارچوب رسمی بررسی کند تا دبیرخانه در قبال کار‌هایی که کشور‌های مختلف برای هتک حرمت کردن به نسخه‌های قرآن کریم یا سایر ارزش‌ها و نماد‌های اسلامی اقدام می‌کنند، از آن استفاده کنند.

بر اساس این بیانیه، حسین ابراهیم طه تصمیم برای تعلیق وضعیت فرستاده سوئد را در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه سوئد ابلاغ کرده است. در همین راستا، سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که دبیرکل آن از «اقدامات برخی کشور‌های عضو برای اعتراض به حملات مکرر به مقدسات اسلامی استقبال و بر اهمیت اتخاذ تدابیر قانونی لازم برای جرم انگاری چنین حملاتی تأکید کرد.»

«سلوان مومیکا» فردی است که چندی پیش مصادف با روز عید قربان در مقابل مسجد اصلی استکهلم، قرآن کریم را به آتش کشید، و باردیگر در تجمعی که روز پنجشنبه هفته گذشته با مجوز رسمی پلیس سوئد برگزار شد، او به قرآن کریم اهانت کرده و آن را همراه با پرچم عراق لگدمال کرد.

روز جمعه هم اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار