سفیر سوئد بیروت را ترک کرد

در پی اعتراضات در لبنان علیه توهین به قرآن کریم در سوئد و تشدید خشم مردم، سفیر سوئد بیروت را ترک کرد.

«آن دیزمور» سفیر سوئد در لبنان بعد از ظهر امروز (جمعه) پس از تشدید خشم مردمی و مقامات رسمی، درپی هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم، تحت حمایت پلیس سوئد در استکهلم، بیروت را ترک کرد. پیش از این تجمع مردم لبنان در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، در مناطق مختلف این کشور برگزار شد.

به گزارش شیبکه خبری المسیره، خبرنگار این شبکه خبری در لبنان گزارش داد که سفیر سوئد بیروت را با توجه به درخواست‌های مردمی و سیاسی برای اخراج وی ترک کرد.

منابعی به سایت «لیبانون دیبایت» گفتند که سفیر سوئد پس از آنکه مقامات لبنان، اقدامات حفاظتی در اطراف سفارت را تشدید کردند، اين تصمیم را گرفت.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در سخنرانی عصر پنجشنبه خود از ملت‌های عرب و اسلامی خواست تا از دولت‌های خود بخواهند که سفرای خود را از سوئد خارج کرده و سفرای سوئد را از کشورهایشان اخراج کنند.

در همین حال وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد که کاردار سفارت سوئد در امان را احضار کرده است تا پیام اعتراضی شدید خود را به دولت کشورش برساند. وزارت امور خارجه مصر نیز امروز (جمعه) در بیانیه‌ای با شدیدترین عبارات مجوز مقامات سوئد به تکرار اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.

امروز در استان الحدیده يمن پس از نماز جمعه، برای محکومیت جنایات سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، تظاهرات اعتراضی برگزار شد.  مردم «صنعا» پایتخت یمن نيز برای محکوم کردن جنایات مکرر هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در سوئد، تظاهرات كردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۳۱ تير ۱۴۰۲
بره به درک!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۱ تير ۱۴۰۲
اینها ظاهرا متمدن هستند ولی در واقع کاملا بی فرهنگ و بی احترام به اقوام دیگر بی احترام به ادیان دیگر بی احترام به نژادهای دیگر مثلا بلایی که سر حتی سیاه پوستان کشور های خودشان میاورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۳۰ تير ۱۴۰۲
سوئد باید تحریم اقتصادی بشه
آخرین اخبار