کمک ۲۳۶ میلیارد تومانی مردم خراسان شمالی به نیازمندان

مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: در سال ۱۴۰۱ مردم خراسان شمالی، حدود ۸۴ میلیارد و ۸۳۳ میلیون تومان به ۳ هزار و ۱۹۱ یتیم و ۳ هزار و ۴۶۷ نفر از محسنین کمک کردند.

مرتضی بختیاری گفت :مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۲۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در خراسان شمالی ۲۶ هزار و ۹۴۴ حامی در برنامه‌های کمیته امداد، مشارکت می‌کنند.

او  سرانه پرداخت به هر کودک یتیم را ماهانه یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان و سرانه هر نفر از محسنین را ماهانه ۵۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در طرح اکرام ایتام، امکان کمک مستقیم حامیان به کودکان یتیم در هر نقطه ایران فراهم شد.

او گفت :پارسال با حمایت کمیته امداد، ۵ هزار و ۷۷۳ فرصت شغلی با پرداخت بیش از ۵۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در خراسان شمالی ایجاد شد و سهمیه امسال در این زمینه، ۸ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی است.

بختیاری بر لزوم حمایت از تکمیل زنجیره تولید به ویژه در بخش پیله ابریشم، نخ و چرم تاکید کرد و افزود: تاکنون ۱۰۲ نیروگاه خورشیدی در خراسان شمالی راه اندازی شده و تا پایان سال، ۸۰۰ نیروگاه دیگر تحویل بهره برداران خواهد شد تا با نرخ ۳ هزار تومان برای هر کیلووات برق تولیدی، علاوه بر اشتغال پایدار به تامین انرژی مورد نیاز کشور هم کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.