عملکرد مدیران زیر ذره بین نظارتی مجمع نمایندگان

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی از نظارت وکلای ملت بر عملکرد مدیران استانی با هدف بهبود امور خبر داد.

اسحاقی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای استان گفت: از اول مرداد پارسال مجمع نمایندگان استان از بعد نظارتی به طور نامحسوس، عملکرد مدیران را رصد می‌کند و به طور مستمر مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

او افزود: البته این امر به دلیل پیگیری امور اجرایی استان در جهت درست و به نفع مردم و استان است و این کار به منزله دخالت در کار مدیران استانی و دستگاه‌های اجرایی نیست.

اسحاقی بیان کرد: در صورتی که مدیری از وظایف قانونی خود استنکاف کرد، مجمع نمایندگان گزارش مستقیم را به وزیر مربوطه اعلام می‌کند.


بیشتر بخوانید


رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ادامه داد: در خرداد امسال ۳۲ مورد گزارش از ترک فعل و کوتاهی در انجام وظایف برخی مدیران استان را به وزرای مربوطه اعلام کرده ایم.

نبود مشوق و انگیزه دلیلی برای کمبود پزشک متخصص در استان

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ناعدالتی در سیستم آموزشی و نبود انگیزه و مشوق برای پزشکان متخصص از جمله دلایل کمبود متخصص در قاینات و استان است.

اسحاقی افزود: در گذشته قانون پزشکان را متعهد کرده بود ۲۱ سال در مناطق محروم خدمت کنند، اما با پیگیری‌ها قانون تغییر کرد و بنا بر این شد که پزشک یک و نیم برابر ظرفیت دوران تحصیل خود را در مناطق محروم خدمت کند.

او بیان کرد: پزشکان متخصص در مواجهه با کم برخوردار بودن استان، انگیزه خود را برای خدمت در استان از دست می‌دهند که با کمک خیرین مشوق‌هایی برای ماندن آن‌ها ایجاد کردیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون ۲۹ پزشک متخصص در قاین فعالیت می‌کنند که پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و امیدواریم در شهریور امسال به دنبال فراخوان و جذب مجدد پزشک این مشکل برای کل استان مرتفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.