به کارگیری ۷۸ پزشک متخصص جدید در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پارسال ۷۸ پزشک متخصص جدید در خراسان جنوبی به کارگیری شدند و هم اکنون بیش از ۲۵۰ پزشک متخصص در حال خدمت هستند.

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سرانه تخت فعال در بیمارستان‌های استان نسبت به جمعیت تحت پوشش دانشگاه ۱.۹ تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر بوده در حالی که این شاخص در کل کشور ۱.۷۹ است.

او افزود: هم اکنون هزار و ۶۴۶ تخت فعال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و ۲ هزار و ۴۱ کادر پرستار و ماما به مردم استان خدمت می‌کنند.

موسوی میرزایی اظهار کرد: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در خراسان جنوبی ۶۱ درصد بوده و در کشور این شاخص برابر ۶۸.۹ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۴ پزشک متخصص در استان بیان کرد: پارسال ۷۸ متخصص در خراسان جنوبی جذب و به کارگیری شده اند که به طور قطع منجر به ارتقای سطح سلامتی مردم می‌شود.

او ادامه داد: شاخص‌های مرگ در بیمارستان‌های خراسان جنوبی از متوسط شاخص کشوری وضعیت مطلوب‌تری دارد به طوری که میانگین مرگ داخل بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان برابر با ۱.۴ و این شاخص در کشور ۱.۷ درصد مراجعان بیان شده است.


بیشتر بخوانید


موسوی میرزایی گفت: این شاخص نشان می‌دهد سطح مراقبت و خدمات کیفی در بیمارستان‌های استان بالاتر از میانگین کشوری بوده که با تلاش نیروهای درمان حاصل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی همواره در تلاش است با ارتقای دانش و توانمندی‌ها و بهبود امکانات، کیفیت خدمت‌رسانی را افزایش دهد.

او ادامه داد: متوسط اقامت بیماران در بیمارستان‌های ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی ۲.۷ روز است که این شاخص هم در مقایسه با متوسط کشوری که ۳.۳ روز بوده، وضعیت مطلوب‌تری دارد.

موسوی میرزایی گفت: وضعیت استان در شاخص تخت اورژانس و تخت‌های ویژه نیز از شاخص کشوری بالاتر است و این نیاز خراسان جنوبی بوده، چرا که علاوه بر خدمت به مردم استان، خدمت‌رسان زائران عبوری در مسیر آستان علی ابن موسی الرضا (ع) است از همین رو توجه ویژه به تکمیل زیرساخت‌ها و طرح‌های در دست اقدام ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.