۲۲۲ روستای آذربایجان‌غربی تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: با فراهم کردن اینترنت پرسرعت در ۲۲۲ روستای این استان از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، جزء سه استان برتر کشور در این بخش هستیم.

قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم و با تامین اعتبار از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این تعداد روستای بالای ۲۰ خانوار استان توسط اپراتور‌های سیار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده است.

وی اضافه کرد: با این اقدامات میزان پوشش روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی از ۷۳ درصد ابتدای دولت به ۸۳ درصد افزایش یافته و رشد ۱۰ درصدی را در این خصوص شاهد هستیم.

جلیلی‌نژاد گفت: آذربایجان‌غربی دارای ۲ هزار و ۱۹۲ روستای بالای ۲۰ خانوار بوده و انجام پروژه توسعه اینترنت روستایی در مابقی روستا‌های استان به جهت موقعیت جغرافیایی خاص و هم مرزی با سه کشور همسایه و وجود ۹۶۰ کیلومتر طول نوار مرزی با این کشور‌ها و کوهستانی و سردسیری منطقه، با هزینه‌های بالاتر و البته سختی بیشتری همراه بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی ادامه داد: با برنامه‌ریزی و پیگیری صورت گرفته در حال رفع مشکل انتقال پهنای باند مابقی سایت‌های روستایی استان هستیم و به محض تامین تجهیزات انتقال و نصب، تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری مشکلات عمده ۱۷ درصد باقی‌مانده روستا‌های فاقد پوشش را حل کنیم.

به گفته جلیلی نژاد، بعد از اتمام پوشش در سال جاری، در سال آتی وارد فاز لکه گیری، بهبود کیفیت و پایداری شبکه اینترنت روستایی خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.