اینترنت پر سرعت در هزار و ۷۵۶ روستای آذربایجان غربی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: به همت دولت تدبیر و امید هزار و ۷۵۶ روستای این استان با ۸۰ درصد پوشش از زیرساخت اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هزار و ۷۵۶ روستای استان زیرساخت اینترنت پرسرعت دارد گفت: این درحالی است که تا پیش از دولت تدبیر و امید از ۲ هزار و ۱۹۵ روستای بالای ۲۰ خانوار تنها ۱۷۵ روستا از زیرساخت اینترنت پرسرعت برخوردار بود.

او  ادامه داد: در حال حاضر ساکنان هزار و ۶٧۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از این خدمت پیشرفته مخابراتی بهره‌مند هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: با تامین تجهیزات لازم، مابقی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در استان نیز تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار می‌گیرند.

جلیلی‌نژاد اظهار داشت: زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستا‌ها و مناطق محروم آذربایجان‌غربی از جمله خدمات ارزنده و دستاورد‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

او  گفت: همچنین در حال حاضر همه شهر‌های استان به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده است و طبق برنامه ششم توسعه مقرر ‏شده است ۸۰ درصد روستا‌های بالای۲۰ خانوار به ‏اینترنت دسترسی پیدا کنند.

جلیلی نژاد ادامه داد: هم اکنون بیش از ۷۶ ‏درصد این امر محقق شده است و در تلاش هستیم در صورت تامین تجهیزات تا پایان سال، ۱۰۰ درصد تعهد ‏وزارت تحقق یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.