سرعت، دقت و تسهیل سه ویژگی مخابرات فیبر نوری

گسترش ارتباطات راه دور و راحتی انتقال اطلاعات از طریق سیستم‌های انتقال و مخابرات فیبر نوری یکی از پر اهمیت‌ترین موارد مورد بحث در دنیای امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛گسترش ارتباطات راه دور و راحتی انتقال اطلاعات از طریق سیستم‌های انتقال و مخابرات فیبر نوری یکی از پر اهمیت‌ترین موارد مورد بحث در دنیای امروز است. سرعت دقت و تسهیل از مهم‌ترین ویژگی‌های مخابرات فیبر نوری است.
 
یکی از پر اهمیت‌ترین موارد استفاده از مخابرات فیبر نوری آسانی انتقال در فرستادن سیگنال‌های حامل اطلاعات دیجیتالی است که قابلیت تقسیم بندی در حوزه زمانی را دارا است.

بهمن اسمعیل زاده، مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیهافزود: فیبرنوری پیش نیاز تحقق دولت الکترونیک است.

مدیر عامل شرکت مخابرات  آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته گام بزرگی در راستای توسعه شبکه فیبرنوری در این استان برداشته شده و در حوزه شهری و بین شهری ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری ایجاد شده است.
 
وی افزود: آذربایجان غربی ۵۰ هزار ظرفیت برای واگذاری فیبر نوری به مشترکین فراهم کرده است. 

اسمعیل زاده  گفت: در سال ۹۵، مخابرات آذربایجان غربی ۱۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۴۹۰ پروژه میز به بهره برداری رسیده است.

برگزاری جشن دسترسی همه روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت

اما به گفته‌ی مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی این استان از جمله استان‌های فعال و پیشرو در برخورداری روستا‌ها از مولفه‌های ارتباطی از جمله اینترنت پرسرعت و‌ای دی اس ال است.
اسمعیل زاده در ادامه گفت و گو با اشاره به برخورداری روستائیان از اینترنت پر سرعت گفت:بعد از دسترسی همه روستاییان به تلفن ثابت، در تلاش هستیم زمینه اینترنت را در تمامی روستاهای آذربایجان غربی فراهم کنیم به طوری که امسال شاهد برگزاری جشن دسترسی همه روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت خواهیم بود.

وی افزود: تا کنون در ۱۰۸ روستا با تکنولوژی wi fi دسترسی به اینترنت را فراهم کرده‌ایم و ۱۰۰ روستای دیگر را نیز مجهز به Adsl کرده‌ایم.

نبود مشکل در واگذاری پهنای باند

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در واگذاری پهنای باند شرکت مخابرات آذربایجان غربی هیچ مشکلی ندارد گفت:درسال ۹۵ نسبت سال ۹۴ افزایش ۴ برابری مصرف پهنای باند را داشتیم.

اسمعیل زاده تصریح کرد: در ۴۲ شهر آذربایجان غربی پوشش اینترنتی ۳g و ۴g برقرار شده است ، و در سال ۹۶ بیش از ۱۸۰۰ روستا به ۳g و ۴g وصل شده و بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری می‌شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.