۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار قزوین به نسل ۳ و ۴ تلفن همراه تجهیز شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: ۶۰۰ روستا از ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طی سالیان اخیر به امکانات نسل ۳ و ۴ تلفن همراه (۳ G و۴ G) تجهیز شدند.

حجت الله امینی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: ۶۰۰ روستا از ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طی سالیان اخیر به امکانات نسل ۳ و ۴ تلفن همراه (۳ G و۴ G) تجهیز شدند و این اقدام در راستای پیشبرد اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله توزیع عادلانه امکانات حوزه ارتباطات انجام شده است.

این مسئول در ادامه به طرح‌های مهم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در سال جاری اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف در این حوزه، طرح ملی توسعه فیبر نوری شهری در قزوین کلید خورده است.

امینی اظهار کرد: در قالب تفاهم نامه با شهرداری قزوین اجرای این طرح کلید خورده است و هم اکنون در بخش‌هایی از حوزه شهری امکان استفاده از فیبر نوری برای کسب و کارها، خدمات و حتی مصارف خانگی فراهم شده است.

نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قزوین گفت: ارتقای فناوری در تلفن‌های همراه و استفاده مطلوب از اینترنت روز، همواره از دغدغه‌ها و برنامه‌های وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است، به همین دلیل با همکاری شرکت ایرانسل، پنج نقطه در سطح شهر قزوین به نسل ۵ تلفن همراه (۵ G) متصل شد و با شناسایی مناطقی که از عدم پوشش رنج می‌بردند، با ارتقای امکانات مشکلات مربوط به اینترنت مرتفع شد.

تمامی جاده‌های اصلی قزوین از پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه برخوردار هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در ادامه گفت: تمامی جاده‌های اصلی ورودی و خروجی به استان از پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه برخوردار هستند و ۲۸ شهر استان نیز از پوشش کامل اینترنت همراه بهره‌مند هستند.

وی یادآور شد: مناطقی در شهرستان‌های قزوین و آوج بدلیل داشتن مناطق کوهستانی و موقعیت خاص جغرافیایی، از پوشش ۸۴ درصدی برخوردار هستند، ولی سایر مناطق روستایی استان حداقل از یک اپراتور تلفن همراه بهره‌مند هستند.

این مسئول گفت: روستا‌های استان قزوین نیز از پوشش ۸۵ درصدی تلفن همراه برخوردار هستند، اما امیدواریم تا پایان سال جاری این رقم ارتقا پیدا کند و تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار قزوین به شبکه ملی اطلاعت دسترسی داشته باشند.

امینی اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های سال گذشته اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، عملیاتی شدن فیبر نوری مسیر کوهین به طارم سفلی بود که از سال ۱۳۹۷ توسط شرکت مخابرات استان آغاز شده بود.

وی ادامه داد: این پروژه با ۱۲۴ کیلومترطول با دشواری و مشکلات فراوان در بهمن ماه امسال به بهره برداری رسید تا مردم منطقه طارم بتوانند از امکانات موجود بر بستر فیبر نوری از جمله اینترنت سرعت بالا استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین افزود: در فاز نخست پروژه انتقال فیبر نوری روستایی استان قزوین که با بهره برداری از پروژه فیبر نوری مسیر روستایی کوهین به طارم سفلی محقق شد، اتصال ۱۷ سایت تلفن همراه و چهار مرکز تلفن روستایی به شبکه فیبر نوری محقق شد و بیش از هشت هزار و ۴۴۲ نفر در قالب ۲ هزار و ۷۹۴ خانوار از اینترنت با کیفیت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: این طرح با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.