راه اندازی اورژانس هوایی در قائنات ضرورت دارد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: راه اندازی اورژانس هوایی در شهرستان قائنات ضرورت دارد.

اسحاقی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در جلسه هم اندیشی، بررسی و رسیدگی به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان قائنات گفت: با توجه به صنایع سخت و خطر پذیر در شهرستان و اهمیت اورژانس هوایی به دلیل مجتمع فولاد و سیمان و جاده ترانزیتی  خواستار راه اندازی  اورژانس هوایی در این شهرستان هستیم.  

او با اشاره به اینکه برای برخورداری از خدمات بهداشت و درمان اولویت شورای عالی فرهنگی جمعیت است افزود: درخواست ما این است که در نظر خواهی از دانشگاه، جمعیت دیده شود.

اسحاقی بیان کرد: با توجه به دستور وزیر با الحاق ۹ هزار و ۷٠٠ متر مربع  به مساحت بیمارستان قاین تخت‌های بیمارستانی افزایش می یابد.

محمدی فرماندار قائنات نیز در این جلسه گفت: سرانه تخت بیمارستان قاین برابر با جمعیت شهرستان نسبت به سایر شهر‌های استان کمتر است.  

او افزود: ساختمان دانشکده علوم پزشکی قاین بیش از ۱۳ سال است که با ۳٠ درصد پیشرفت فیزیکی  به حال خود رها شده و روند ساخت و ساز نیاز به اعتبارات ویژه دارد.  

کمبود بخش‌های نازایی، شیمی درمانی و فیزیوتراپی، کمبود متخصص در برخی از رشته‌ها از جمله اطفال، چشم و پوست، کمبود تجهیزات و آمبولانس در اسفدن و آرین شهر  از دیگر مواردی بود که فرماندار قائنات به آن اشاره کرد.  

 محمدی عنوان کرد: طرح پزشک خانواده به صورت آزمایشی در قائنات برگزار می‌شود و سهمیه قائنات در این طرح  ۱۷ نفر است که تجهیزات باید برای پزشکان فراهم شود تا نتیجه مد نظر دانشگاه حاصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.