آبرسانی به بیش از ۱۲۰۰ روستای خوزستان

به منظور محرومیت زدایی از مناطق محروم خوزستان عملیات آبرسانی به بیش از ۱۲۰۰ روستای استان انجام می‌شود.

معاون اجرایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: عملیات آبرسانی به یک هزار و ۲۸۱ روستای استان ظرف سه سال آینده از سوی این قرارگاه انجام می‌شود.

سردار حمید اباذری می گوید: با اجرای کامل این طرح هیچ روستای بدون آب در استان خوزستان باقی نخواهد ماند.

او از دیگر برنامه‌های محرومیت زدایی این قرارگاه را احداث و بهسازی راه‌های روستایی محروم خوزستان عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی در خوزستان احداث و ۶۸۰ کیلومتر مسیر روستایی نیز مرمت و روکش خواهد شد.

سردار اباذری گفت: از سوی این قرارگاه عملیات ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن محرومین برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره، بهزیستی و دیگر نیازمندان اجرا می‌شود.

او با اشاره به تعهد این قرارگاه برای نوسازی مدارس محروم خوزستان می‌گوید: ۱۳۰ مدرسه سنگی و کانکسی در روستا‌های محروم خوزستان تخریب و تبدیل به مدارس نوساز خواهند شد.

معاون اجرایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: یک میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیر پوشش طرح‌های آبخیزداری قرار می‌گیرد، ۲ هزار کیلومتر خط انتقال آب به مزارع استان نیز لوله کشی خواهد شد.

سردار اباذری، اجرای عملیات لایروبی ۲ هزار کیلومتر از انهار خوزستان و ساخت ۱۵۰ استخر برای گاومیش‌های استان را از دیگر برنامه‌های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) به منظور محرومیت زدایی در استان خوزستان عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.