تداوم درگیری معترضان و پلیس در مارسی/ محدودیت تردد در خیابان‌های فرانسه+ فیلم

منابع خبری از درگیری میان پلیس فرانسه و معترضان در مارسی و محدودیت تردد در برخی مناطق خبر دادند.

نشریه لَ پرونس در گزارشی نوشت که در ادامه خشم عمومی از تیراندازی پلیس به یک جوان ۱۷ ساله در نزدیکی پاریس، معترضان جوان در شهر «مارسی» با پلیس فرانسه درگیر شدند و پلیس از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

در حومه پاریس معمولا خشونت پلیس و درگیری با مردم پیشینه‌ای قدیمی دارد، به طور مثال، در فوریه سال ۲۰۱۷ یک پسر سیاهپوست پس از یک جریان تعقیب و گریز در آپارتمانی گیر افتاد و پلیس او را برای همیشه فلج کرد.

سال پیشتر از آن هم پلیس فرانسه یک پسر سیاهپوست دیگر را به دلیل امتناع از نشان دادن کارت هوت ملی، کشت. سال ۲۰۰۵ هم دو پسر نوجوان از دست پلیس فرار کرده و در یک مخزن برق مخفی شدند و در نهایت به دلیل برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

️رسانه‌های فرانسه از اعمال منع آمدوشد شبانه در برخی شهر‌های این کشور به دلیل تشدید تنش‌ها بین شهروندان و پلیس در پی کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست ژاندارم‌های فرانسوی خبر داد.

لورن خان خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که قتل «ناهل ام» ۱۷ ساله سومین مورد به دست پلیس دقیقا در مکان گزارش شده است و پیشتر یک مورد نوجوان ۱۳ ساله گزارش شده بود. در ماه مه، شورای حقوق بشر سازمان ملل، فرانسه را به افزایش خشونت پلیس در جریان اعتراضات اصلاحات بازنشستگی متهم کرد.

صبح روز گذشته منابع خبری گزارش دادند که پلیس یک نوجوان ۱۷ ساله فرانسوی را در حومه پاریس پس از آن که از دستور پلیس برای توقف خودروی خود امتناع کرد، به ضربه گلوله کشته شد. حتی با تلاش نیرو‌های امداد برای احیای این نوجوان، به دلیل شلیک از فاصله نزدیک و شدت جراحات وارده، او جان خود را از دست داد. دفتر شهر نانتر فرانسه پس از این اتفاق اعلام کرد افسر متهم به شلیک به راننده به اتهام قتل دستگیر شده است.

در همین حال تلویزیون فرانسه تصاویری از درگیری‌های پراکنده بین جوانان و پلیس را در شامگاه سه‌شنبه پخش کرد و گفت که خشم عمومی نیست به این رفتار پلیس در حومه پاریس افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار