خشم مردم فرانسه پس از کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس

مردم خشمگین فرانسه پس از کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله در حومه پاریس، با پلیس درگیر شدند.

یک نوجوان ۱۷ ساله فرانسوی در حومه پاریس پس از آن که ظاهراً از دستور پلیس برای توقف خودروی خود امتناع کرد به ضربه گلوله کشته شد.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، دو افسر پلیس که سعی داشتند خودروی یک نوجوان فرانسوی را متوقف کنند پس از امتناع این نوجوان به توقف از فاصله نزدیک و از طریق پنجره خودرو به سر این نوجوان شلیک کردند و او را کشتند.

با وجود تلاش نیرو‌های امداد برای احیای این نوجوان، به دلیل شلیک از فاصله نزدیک و شدت جراحات وارده وی جان خود را از دست داد. دفتر شهر نانتر فرانسه پس از این اتفاق اعلام کرد افسر متهم به شلیک به راننده به اتهام قتل دستگیر شده است.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفت که این دو افسر پلیس پس از مشاهده فیلم‌های اتخاذ شده به جرم خود اعتراف کردند و تحقیقات در مورد جزئیات این حادثه در دست بررسی است.

در همین حال تلویزیون فرانسه تصاویری از درگیری‌های پراکنده بین جوانان و پلیس را در شامگاه سه‌شنبه پخش کرد چرا که خشم عمومی نیست به این رفتار پلیس در حومه پاریس افزایش یافته است.

وزیر کشور فرانسه از بسیج شدن حدود ۲۰۰۰ نیروی پلیس و مامور ژاندارمری در چهاشنبه شب در حومه پاریس به ویژه بخش او دوسن با هدف جلوگیری از خشونت‌های جدید شهری گفت در بامداد روز چهارشنبه ۳۱ نفر در فرانسه بازداشت شدند، ۲۴ مامور پلیس به صورت سطحی زخمی شدند و ۴۰ خودرو نیز به آتش کشیده شدند.

پس از رکورد ۱۳ مورد مرگ ناشی از تیراندازی پلیس در فرانسه در طول سال گذشته، این دومین تیراندازی مرگبار در چنین شرایطی در سال ۲۰۲۳ است.

سه نفر در سال ۲۰۲۱ و دو نفر در سال ۲۰۲۰ بر اثر تیراندازی پلیس کشته شدند. آمار رویترز از تیراندازی‌های مرگبار در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که اکثر قربانیان سیاه پوست یا با اصلیت عرب بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
در برابر قانون قرآن سوزی سوئد ما کتاب قانون سوئد را به آتش میکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۸ تير ۱۴۰۲
اگر انجیل تحریف شده رو آتش بزنیم بهتر هستش
آخرین اخبار