مهدی المشاط: محرومیت یمن از ثروت‌های خود بدون پاسخ نخواهد ماند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد مردم یمن از حاکمیت کامل خود بر زمین، دریا و هوا دست بر نمی‌دارند و بر سر آن سازش نخواهد کرد.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز سه‌شنبه تأکید کرد که رهبری، ارتش و مردم یمن از حاکمیت کامل خود بر زمین، دریا و هوا عقب نشینی نکرده و بر سر آن سازش نخواهند کرد.

طبق گزارش المیادین، المشاط گفت: «تمام اقداماتی که در استان‌های اشغالی انجام می‌شود در چارچوب توطئه‌های آمریکای اشغالگر با هدف مشروعیت بخشیدن به حضور خود در آن مناطق و تحمیل سیاست‌هایش اجرا می‌شود.»

وی افزود: «آمریکا مانع تحقق هرگونه راه‌حل برای صلح است و در راستای اهداف استعماری خود، به دنبال فراهم کردن منابع جایگزین مانند وام‌های با بهره بالاست که خطراتی برای یمن ایجاد می‌کند.»

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: «تداوم مضاعف رنج مردم یمن، تأخیر حرکت کشتی‌ها در جیبوتی و مشروعیت بخشیدن به محاصره از طریق مکانیسم یونیفم قابل قبول نخواهد بود.»

المشاط به کشور‌های متجاوز و در رأس آن‌ها آمریکا نسبت به ادامه تجاوزات و محاصره یمن هشدار داد و تأکید کرد که محرومیت مردم یمن از ثروت‌های خود بدون پاسخگویی نمی‌تواند ادامه یابد.

نیرو‌های مسلح یمن چند روز پیش ائتلاف سعودی را تهدید و اعلام کردند که سطح آمادگی خود را برای آغاز عملیات نظامی گسترده و انجام حملات علیه آن بالا برده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار