ادعای بلینکن: شورش واگنر نشان دهنده شکاف‌هایی در دولت پوتین است

پس از خاتمه درگیری نیرو‌های واگنر و ارتش روسیه، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که شورش این گروه نشان دهنده شکاف در دولت روسیه بود.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، یک روز پس از آن‌که گروه واگنر از شورش داخلی خود علیه روسیه عقب‌نشینی کردند، مدعی شد که این اقدام آن‌ها بیانگر شکاف در دولت روسیه است و می‌تواند برای ضدحمله اوکراین مسائل مثبتی به همراه داشته باشد.

بلینکن در مصاحبه با برنامه «فیس دِ نیشن» از خبرگزاری سی‌بی‌اس، با بیان آن‌که اثر‌های این شورش که به فرمان «یوگنی پریگوژین» و به دست گروه واگنر انجام شد همچنان باقیست، گفته که تاکنون «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و همچنین یوگنی پریگوژین قدمی برای جلوگیری از درگیری احتمالی برنداشته‌اند و همچنین تأکید داشت: «این داستانی ادامه‌دار است و ما در میانه آن هستیم، هنوز آخرین اقدام را ندیده‌ایم.»

این شورش به دلیل خشم از کرملین در تهاجم به اوکراین انجام شد و از آن به عنوان مستقیم‌ترین تهدید برای تسلط پوتین بر قدرت از زمانی که ۲۳ سال پیش برای اولین‌بار رئیس‌جمهور شد، یاد می‌شود. پوتین و پریگوژین هیچ‌کدام درباره پایان یافتن این شورش صحبتی نکردند، بنابراین آن‌ها درباره پیامد‌های احتمالی آن هم هیچ صحبتی نداشتند.

یوگنی پریگوژین روز جمعه در تلاش برای سرنگونی رهبری نظامی روسیه، علیه مسکو اقدام نظامی کرد. با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیرو‌های واگنر و ارتش روسیه، دولت بلاروس از موافقت رئیس این گروه شبه‌نظامی با یک توافق با کرملین خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار