ناتوانی فرانسه در حل بحران سیاسی لبنان

سفر فرستاده رئیس جمهور فرانسه به لبنان، بدون هیچ پیشرفتی در حل بحران سیاسی بیروت پایان یافت.

ژان ایو لودریان، فرستاده رئیس جمهور فرانسه به لبنان، سفر ۴ روزه خود به بیروت را بدون تحقق پیشرفتی در بحران انتخاب رئیس جمهور این کشور به پایان رساند.

میدل ایست به نقل از اسپوتنیک نوشت: لودریان به زودی به بیروت باز خواهد گشت، زیرا زمان به نفع لبنان نمی‌گذرد.

وی گفت: در این سفر ابتدا خواستم تا گوش دهم، بنابراین با مقامات کشوری، لشکری و دینی و نیز نمایندگان تمامی احزاب سیاسی حاضر در پارلمان لبنان دیدار کردم.

لودریان ادامه داد: به محض بازگشت گزارشی از این ماموریت به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ارائه خواهم کرد.

وی تاکید کرد که برای دستیابی به راه حل توافقی و موثر در خروج از وضعیت بلاتکلیفی نهاد‌های قانونی در لبنان، و اقدام به اصلاحات ضروری برای پیشرفت پایدار لبنان، به دنبال تسهیل گفت و گوی سازنده و جامع میان طرف‌های لبنانی خواهد بود و این امر با رایزنی با شرکای اصلی لبنان محقق می‌شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه چهارشنبه گذشته و در میانه بحران سیاسی و ناتوانی لبنان از انتخاب رئیس جمهور، برای انجام گفتگو با مقامات این کشور به بیروت رفت.

لبنان از زمان اتمام دوره ریاست جمهوری میشل عون در اکتبر ۲۰۲۲ تاکنون با خلا ریاست جمهوری مواجه شده و با بحران اقتصادی بی سابقه‌ای روبه روست. پارلمان لبنان چهارشنبه گذشته برای دوازدهمین بار موفق به انتخاب رئیس جمهور نشد و بر اساس شمارش آرای اخذ شده از نمایندگان پارلمان لبنان، جهاد ازعور ۵۹ و سلیمان فرنجیه ۵۱ رای،  زیاد بارود ۷ رای و جهاد العرب ۱ رای کسب کردند لذا هیچ کدام از نامزدها نتوانستند دو سوم آرای نمایندگان پارلمان را به دست آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار