اعلام زمان برگزاری دادگاه ترامپ

دادگاه منطقه‌ای فلوریدا زمان برگزاری جلسه رسیدگی قضایی به پرونده اتهامات رئیس‌جمهور پیشین این کشور را اعلام کرد.

نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه دولت آمریکا از سوی «دونالد ترامپ» پس از خروج از کاخ سفید اکنون به یک پرونده جنجالی علیه وی تبدیل شده است که می‌تواند تا ۲۰ سال حبس را برای وی به همراه داشته باشد. با این حال ترامپ همانند تمامی موارد پیشین با ایجاد جار و جنجال اتهامات وارده بر خود را سیاسی خوانده و خود را از تخلفات روی داده مبرا می‌کند. این در حالی است که دادستانی فدرال به طور جدی در حال پیشبرد پرونده او است. 

به گزارش تله تریدر، دادگاه منطقه‌ای فدرال در جنوب فلوریدا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد قرار است دادگاه مربوط به تخلف رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده در ۱۴ اوت سال جاری میلادی (۲۳ مرداد ماه) برگزار شود. 

آیلین کانن، قاضی فدرال پرونده در دستور صادر شده در این باره آورده است: «تمامی درخواست‌های مربوط به پیش از محاکمه و درخواست‌های مربوط به محاکمه از سوی وکلای ترامپ و دادستان‌ها باید تا ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۳ ثبت شود.»

ترامپ اکنون با ۳۷ اتهام درباره نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده و محرمانه روبه‌روست. گرچه رئیس‌جمهور پشین آمریکا مدعی است این اسناد را پیش از ترک کاخ سفید از حالت طبقه‌بندی شده خارج ساخته است، اما متخصصان می‌گویند برخی از این اسناد به ویژه اسناد محرمانه مربوط به دارایی‌های هسته‌ای آمریکا خارج از حوزه اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا بوده و وی نمی‌توانسته آن‌ها را از حالت طبقه‌بندی شده خارج سازد.

در صورتی که ترامپ در این پرونده متهم شناخته شود این امکان وجود دارد که تا ۲۰ سال حبس دریافت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار