آمریکا ۱۵۰ بمب هسته‌ای در اروپا مستقر کرده است

کمپین بین المللی نابودی سلاح‌های هسته‌ای (ICAN) اعلام کرد که آمریکا تقریباً ۱۵۰ سلاح هسته‌ای را در پایگاه‌های هوایی اروپا مستقر کرده است.

آلیسیا سندرز زاکر، هماهنگ کننده سیاست و تحقیقات برای کمپین بین المللی نابودی سلاح‌های هسته‌ای (ICAN) گفت که آمریکا تقریباً ۱۵۰ سلاح هسته‌ای را بدون اطلاع رسمی در پایگاه‌های هوایی اروپا مستقر کرده است.

به گزارش یو اس ای نیوز، او تصریح کرد که این مهمات در هلند، ترکیه، ایتالیا، آلمان و بلژیک قرار دارد.

آلیسیا سندرز زاکر طی یک نشست خبری با خبرنگاران سازمان ملل از انجمن روزنامه نگاران انجمن ACANU گفت که به گفته کارشناسان مستقل، تقریباً ۱۵۰ کلاهک هسته‌ای در پایگاه‌های هوایی آمریکا در این کشور‌ها قرار دارد.

او همچنین نگرانی جدی کمپین بین‌المللی برای حذف سلاح‌های هسته‌ای (ICAN) را در خصوص استقرار این نوع تسلیحات در هر کشور اروپایی بیان کرد و بحران موشکی کوبا را یادآور شد و افزود: چنین اقداماتی می‌تواند به نقطه شروع و افزایش بالقوه خطر جنگ هسته‌ای تبدیل شود. 

به گفته سندرز زاکر، کشور‌های اروپایی که خواستار شفافیت از کل جهان در مورد سلاح‌های هسته‌ای هستند، در این شرایط به وضوح دارای رویکرد دوگانه هستند.

او تاکید کرد که توجه به ابزار‌هایی که در دسترس ماست و سوال پرسیدن درباره اینکه این بمب‌ها چیست و کجا قرار دارند، مهم است.

ICAN یک سازمان بین المللی عمومی است که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد. ماموریت اصلی آن حمایت و اجرای معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای است. به دلیل تلاش‌ها برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای، این سازمان در سال ۲۰۱۷ جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۸:۱۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
یه 200 تا برا فروش داریم. فعلا. لازم باشه اسقاطی هم داریم برا فروش.
آخرین اخبار