بلینکن: آمریکا شواهدی مبنی بر ارسال تسلیحات چین به روسیه نمی‌بیند

وزیر خارجه آمریکا گفت که تاکنون نشانه‌ای درباره اقدام چین برای ارسال تسلیحات به روسیه وجود نداشته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که آمریکا هیچ مدرکی مبنی بر تامین سلاح پکن به مسکو نمی‌بیند، اما نگران ارائه فناوری از شرکت‌های چینی است.

به گزارش تاس، او گفت که طرف آمریکایی "نگرانی‌های خود را در گذشته با همتایان خود در چین" در مورد ارسال احتمالی تسلیحات به روسیه برای استفاده در جریان عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین به اشتراک گذاشته است.

بلینکن افزود: "در عین حال، ما نگرانی‌هایی در مورد شرکت‌های خصوصی داریم که در ارائه فناوری‌هایی از جمله فناوری‌های استفاده دوگانه فعالیت می‌کنند. این موضوعی است که در گذشته مطرح کرده‌ایم. "

او همچنین مدعی شد که آمریکا و متحدان و شرکای آن "بسیار بر ایجاد اختلال در تلاش‌ها برای تامین هواپیما‌های بدون سرنشین از ایران به روسیه متمرکز شده‌اند."

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه گفت که کشورش به واحد‌های چچنی که در عملیات نظامی ویژه در اوکراین شرکت دارند، تسلیحات و تجهیزات نمی‌دهد و همچنین به دنبال دامن زدن به درگیری در اوکراین نیست. او تاکید کرد که در مقابل، چین می‌خواهد روند صلح را برای حل این مشکل ارتقا دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۲:۴۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
ببیند هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
آخرین اخبار