شناسایی زمینه‌های جرم، موجب کاهش تعداد پرونده‌ها در محاکم قضایی می‌شود

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به برنامه‌ریزی های انجام شده برای کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی گفت: مهمترین این برنامه‌ها شناسایی زمینه‌ها جرم و پیشگیری از وقوع جرم است.

حجت الاسلام سعید شهواری روز شنبه در بازدید از حوزه قضایی شهرستان دلفان و بخش خاوه افزود: در همین راستا دادستان حوزه های قضایی بایستی زمینه های وقوع جرم را شناسایی و از بین ببرند چرا که این مسئله منجر به کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی خواهد شد.

وی با بیان این که پیشرفت یک مجموعه نیاز به برنامه و اجرای دقیق آن دارد اظهار کرد: در دادگستری از ستاد تا صف باید برنامه‌های دقیقی تدوین شده و مدیران قضایی استان باید بر روند اجرای آن و نیز میزان پیشرفت این برنامه نظارت و دقت لازم و کافی را داشته باشند.
حجت الاسلام شهواری استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف برای کاهش ورودی و افزایش صلح و سازش را ضروری دانست و یادآور شد: توجه ویژه به پرونده‌های طولانی لازم است و کاهش این پرونده ها یکی دیگر از برنامه‌های ویژه قوه قضاییه می باشد.
رییس کل دادگستری لرستان افزود: باید بر قرارهای منتهی به بازداشت نظارت جدی صورت گیرد و دادستان ها باید بر این قرارها نظارت داشته باشند.
وی اطاله دادرسی را مسئله ای بسیار مهم دانست و افزود: طولانی شدن روند دادرسی عدم رضایتمندی ارباب رجوع را به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام شهواری بر اهمیت کرامت محوری و تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع باید سر لوحه کار دستگاه قضا قرار گیرد چرا که همه تلاش ها و تمام کارها برای رضایت ارباب رجوع است و باید با روی گشاده پذیرای مردم بود و آنها را اقناع کرد.
رییس کل دادگستری لرستان گفت:مسئله اصلی احقاق حقوق عامه است و در این زمینه دستگاه قضایی با مدیران دستگاه‌های اجرایی هیچگونه تعارفی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.