نخست وزیر عراق:

الحشد الشعبی یکی از ارکان اصلی تشکیلات امنیتی و نظامی عراق است

نخست وزیر عراق به مناسبت نهمین سالروز تشکیل الحشد الشعبی این سازمان را از ارکان اساسی تشکیلات امنیتی این کشور برشمرد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق صبح شنبه در دیدار از مقر نیرو‌های الحشد الشعبی با فرماندهی عملیات، معاونت‌ها و ستاد‌های این سازمان تشکیل جلسه داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، السودانی در این نشست به مناسبت نهمین سالروز تشکیل الحشد الشعبی به اعضای این سازمان تبریک گفت و حماسه‌های قهرمانانه آنان را که با فداکاری‌های بزرگ خود در مبارزه با تروریسم ثبت شده است، یادآور شد.

او تاکید کرد که فتوای آیت الله سیستانی، مرجعیت عالی شیعه، برنامه ریزی‌های دشمن را ناکام گذاشت و معادلات را وارونه ساخت و در نتیجه آن، این نیروی ملی که طرح‌های تروریسم را خنثی کرد، تشکیل شد.

السودانی افزود که این اقدام علت پیروزی محقق شده در برابر داعش و نیز آغازی نو برای عراق و مردم این کشور به سوی وحدت و آبادانی و پیام صلح مردم عراق به تمامی اقشار بود.

نخست وزیر عراق تاکید کرد مقابله با تروریسم پس از موجی از طرح‌های افراط گرایانه‌ای که بافت اجتماعی عراق را هدف قرار داده بود، مردم این کشور را متحد کرد.

او اظهار کرد: فتوای جهاد کفایی با خون شهدا و مجروحان عراق مزین شد و با بیرون راندن گروه‌های تکفیری پایان یافت.

السودانی ادامه داد: به همین مناسبت باید یادی کنیم از شهدا، فرماندهان پیروزی بر تروریسم و فداکاری‌های بزرگ آن‌ها برای دفاع از کشور و نظام دموکراتیک آن.

نخست وزیر عراق سازمان الحشد الشعبی را که به یک رکن اساسی در تشکیلات امنیتی و نظامی عراق تبدیل شده شایسته تحسین دانست و تاکید کرد که دولت عراق در صدد تصویب قانون بازنشستگی نظامی که حقوق تمامی نیرو‌های امنیتی از جمله اعضای الحشد الشعبی را تضمین می‌کند، است.

السودانی خاطرنشان کرد شرکت مهندسی وابسته به سازمان الحشد الشعبی برای اجرای طرح‌های خدماتی در حمایت از تلاش‌ها برای ارائه کردن خدمات به مردم موثر است.

فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق به اعضای الحشد الشعبی توصیه کرد تمام تلاش خود را برای یکپارچگی و ثبات عراق و حفظ اعتبار مردمی الحشد الشعبی و فداکاری این سازمان در استان‌های آزاد شده از چنگ داعش انجام دهند.

او همچنین اظهار کرد که دولت مشکلات را با تمام جزئیات تشخیص داده و نقشه راه سه ساله‌ای را تنظیم کرده که به تغییر چشمگیری در نحوه عملکرد خواهد انجامید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
حشد الشعبی چه ربطی به ما داره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۶:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
درس عبرت بگیرید....
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۳:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
باور کنید و باز هم باور کنید و باز هم باور کنید که فرار نیست آمریکا هشت تریلیون دلار خرج کند به عراق را دو دستی تقدیم حشدالشعبی بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بله
آمریکا راضی نیست!
مجبوره...
کاری از دستش بر نمیاد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
حشد الشعب از سپاهیان اسلام است.
چشم حسودان کور...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
خیلی زیاد قدر نشناسید ، ما بهترین سپاهیان اسلام را داشتیم بسیجیانی که بدون داشتن انتظاری خود را فدای اسلام و مملکت کردند ، حالا حشدالشعبی برامون الگو شده ؟ واقعا براتون متاسفم ، روزبه روز مظلومیت بسیجیان دوران جنگ تحمیلی بیشتر نمایان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
2250
جو سازی نکن
حشد الشعبی
فاطمیون
زینبیون
حسینیون
حزب الله
بسیج
سپاه
ارتش
و...
همه و همه در کنار هم،،، سپاه اسلام اند.
چشم دشمنان 1000 بار کور بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۴۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
خیلی خوب گفتی حرف حداقل 80 میلیون ایرانی رو گفتین ولی کو گوش شنوا تا وقتی منافع خودشون و باند بازی هست به حرف من و شما کسی گوش نمیده یعنی خودشون نمیدونند که واقعا این خودروها گرونند و امنیتی ندارند خیلی خوب میدونند ولی وقتی منافع در کار باشه گوش شنوایی در کار نیست کسی جرات نداره حرفی بزنه خیلی خوب هم میدونند ولی ای کاش قدر کشور و مردم خودمون رو میدونستیم یه عده کوچک منافع بزرگی دارن که هیچ وقت برای ما دل نمیسوزونند فقط باید بگیم ای کاش ای کاش.....
آخرین اخبار