ترامپ با ۳۷ اتهام جنایی روبه‌رو است

سوابق محاکمه ترامپ نشان می‌دهد که او با ۳۷ اتهام جنایی از جمله توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت، روبه‌رو شده است.

رویترز گزارش داد سوابق محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نشان می‌دهد که او با ۳۷ اتهام جنایی از جمله نگهداری سوابق و اسناد طبقه‌بندی شده، همچنین توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت و صدور اظهارات کذب روبه‌رو شده است.

به گزارش کانال خبری الجزیره، کیفرخواست علیه ترامپ نشان می‌دهد که اسناد محرمانه کشف شده در خانه رئیس‌جمهور سابق آمریکا شامل جزئیاتی در مورد توانایی‌های هسته‌ای یک کشور خارجی است، همچنین اسناد متعددی از منزل ترامپ در رابطه با فعالیت‌های نظامی کشور‌های خارجی و آمریکا پیدا شده است.

کیفرخواست علیه ترامپ نشان می‌دهد که اتهامات او شامل نگهداری شخصی اطلاعات دفاع ملی آمریکا است، در این کیفرخواست همچنین آمده است که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اطلاعاتی متعلق به کاخ سفید را در خانه ترامپ پیدا کرد.

شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا نیز گزارش داده است، این کیفرخواست نشان می‌دهد که ترامپ به یکی از وکلای خود پیشنهاد داده است اسناد درخواست شده توسط هیئت منصفه را مخفی یا نابود کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در این باره گفته است: «من با دادستان کل در مورد کیفرخواست ترامپ صحبت نکردم، قصد این کار را ندارم و نظری هم در مورد آنچه اتفاق افتاده است ندارم.»

«میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا مدعی شده است: «ترامپ، مانند همه آمریکایی‌ها، مستحق بی‌گناهی است و دولت باید صحت اتهامات را ثابت کند.»

این در حالی است که پیش از این نیز «کوین مک کارتی» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا امروز با حمایت تمام قد از ترامپ، متهم شدن وی در پرونده اسناد محرمانه از سوی دادگاه فدرال را روزی سیاه برای ایالات متحده خواند او همچنین با حمله به بایدن در موضوع متهم شدن ترامپ، وی را مقصر دانست.

*

دادستان ویژه مسئول تحقیقات در پرونده ترامپ گفته است: «رئیس‌جمهور سابق متهم به توطئه علیه عدالت است و ما می‌خواهیم میزان این اتهامات را روشن کنیم. نقض قوانین و مقررات حفاظت از اسرار نظامی امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.»

او گفت: «تیم تحقیق بالاترین استاندارد‌های دقت را به کار برد و متوجه شدیم که متهم تا زمانی که مجرم شناخته نشود بی‌گناه است. ما به دنبال تسریع روند محاکمه ترامپ هستیم و قوانین آمریکا برای همه اعمال می‌شود.»

ترامپ: من چیزی برای پنهان کردن نداشتم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به پرونده اتهاماتش گفت: «بایدن جعبه‌های اسناد را به همه جا منتقل کرد، از جمله دفتر وکیلش. چرا دادستان ویژه این موضوع را بررسی نکرد؟»

ترامپ گفت: «من چیزی برای پنهان کردن نداشتم و هنوز هم ندارم. طبق قانون سوابق ریاست‌جمهوری، اجازه دارم سوابق شخصی خود را از کاخ سفید بیاورم. هیچکس نگفته است که من اجازه ندارم سوابق شخصی‌ام را از کاخ سفید خارج کنم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار