قانون کار ۲۰ سال است که تغییر نکرده!

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: بخش‌های زیادی در قانون کار داریم که به لحاظ کلی جای تفسیر دارد.

علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری موضوعی است که بیش از ۲۰ سال پیش در برنامه سوم کشور، اصلاح و بازنگری آن مصوب شد که متاسفانه تا به امروز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه موضوع اصلاح این قوانین به دولت‌ها و مجلس بر می‌گردد گفت: نمایندگان کارگری و کارفرمایی همیشه آماده بوده‌اند که به عنوان دو ضلع از سه ضلع تصمیم گیری در این خصوص همکاری کنند تا قانون بهبود پیدا کند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: بخش‌های زیادی در قانون کار داریم که به لحاظ کلی جای تفسیر دارد و در ماده ۴۱ که بحث حقوق و دستمزد تعیین می‌شود در همه کشور‌ها و همچنین سازمان بین المللی کار پنج الی شش آیتم برای حقوق و دستمزد دیده شده که این آیتم‌ها اگر استفاده شود، یقینا می‌تواند در افزایش راندمان کار بهبود ببخشد و مشکلات را کم کند.

 

برچسب ها: قانون کار ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
انشاالله به زودی حق به حق دار برسد و دستمزد واقعی و منصفانه به شما کارگران عزیز و نجیب پرداخت شود. مطمین باشید خیر و برکتی که در حقوق اندک شما عزیزان هست در حقوق گزاف گیران نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
مثال عینی
من و همکارم سال ۱۳۷۶ باهم شروع بکار دولتی کردیم (مدرک و محل کار و شرایط یکسان)و پس از گذران سه چهار سال دوره همکارم با ۳۰ سال و من با ۳۱ سال خدمت در یک اتاق کنترل مشغول شدیم. همکارم سال ۱۴۰۰ بازنشست و من یکسال بعد بازنشست شدیم. امروز حقوق او از من دو میلیون بیشتره ؟!؟!؟!
من با حداکثر پرداختی سنوات ۱۹ میلیون و او یکسال زودتر با سنوات قانونی ۱۴ میلیون پایان دادیم . هر چی بگم قانون الکیه و بی در و پیکر و من دراوردی و روزانه تغییر میکنه کم گفتم .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
شمارا بخدا ب داد قشرکارگر برسید.یعنی چی ک کارگر مرخصی نداره یعنی چی ک تعطیلی نداره؟وجدانتون را بذارید قاضی ایا این حقوق اداره کار برای کارگران منصفانه هست؟کارگر۸ الی ۱۰ و حتی ۱۲ ساعت کار بدنی میکنه باید حقوقش حتی بالاتر از معلمها مهندسها و کارمندان باشه.ی نگاه ب قیافه این قشر مظلوم بندازید شاید وجدانتون بیدار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
اخیییی از سختییی کار کارگر در 20 سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
به صورت دستوری مشکلات حل نمیشود وعرضه وتقاضا تعیین کننده است،در کارهای دولتی هم باید همینطور باشد وهر کس کار مشابهی را ارزانتر انجام داد باید جایگزین شود وگرنه صدها برابر نیاز متقاضی کار دولتی داریم و انحصار و تبعیض و اسراف بیت المال ادامه دارد،اگر ثروت کشور درست تقسیم شود حتی با نداشتن کار میشود نزدیک به سطح متوسط جامعه زندگی کرد .اکثر قوانین اداره کار و تامین اجتماعی غیر عقلانیست و نبودش بهتر از بودنش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
خیلی جالبه قانون کار واسه کارگران رو کسانی مینویسند که خودشون حتی یک دقیقه هم کارگری نکردند!چرا یه کارگر رو مجبور میکنند روزی ۱۲ساعت کارکنه،چرا مجبور میکنند جمعه ها و روزای تعطیل سر کار باشه با حقوق ناچیز.بیمه تامین اجتماعی هم که بدرد نمیخوره خدمات درمانی ندارد فقط بدرد سرماخوردگی میخوره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
این قانون کار نیست برده داری نوینه یه مشت کارفرمای از خدا بی خبر هر کار دلشون میخواد میکنن کسی هم کاری به کارشون نداره.قانون کار رو مثلا میخایی چکار کنی 24ساعتش کنید.دلمون خوشه تو کشور به ظاهر اسلامی هستیم.چرا به حرف رهبری گوش نمی‌دید.
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۱۰:۵۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
آره منم تو یه کارخونه کار میکنم افغانیارو جا خواب دادن اضافه کارم هرچی بتونن وایمیسته ولی ما ایرانیا که میخواییم اضافه وایسیم کارفرما میگه نه بعدم حقوق من با سه سر عائله ۱۰تومنه و حقوق افغانی ۱۸میلیون تومن خرجشم کارفرما میده ...کاش که یه مرد پیدا می‌شد و این چشم بادومی رو با لگد مینداخت بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
خب ک چی خودتون میدونید چی نوشتین ؟؟؟؟ چرا میخایید بازنشستگی کارگری از ۶۰ ب ۶۳ تغییر کنه آه کارگرا بگیرتون الهی اینهمه زحمت و سختی میکشن حقوقشون که اضافه نمیشه سن بازنشستگی شون هی زیادتر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
این وقت کی نظارت به این آیتم ها میکنم ما الان بابت 15درصد در دفترخانه بازرس ثبت آماده میگه اقرار نامه گرفتین از کامندان بازرسی که اطلاع نداره از رای دیوان عدالت اداری چطور دنبال تغییر هستید نظارت در ایران فقط شکایت مردمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
چیه باز میخواهیین به نفع خودتون تغییر بدین ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
دقیقا درسته یعنی چه که کسی که بیکار می شود باید حدود ۵۰ درصد حقوق ماهانه وا ون هم مدت کوتاهی از این مزایا برخورداربوده.فلسفه بیمه این است که امنیت شغلی ایجاد کند.درصورتی که بیمه تامین اجتماعی به هیچ دردی نمی خورد. و فقط از مردم با نرخ هنگفت پول می گیرد و موقع باز پرداخت قطرچکانی تحویل می دهدچرا باید یکی مثل بنده با ۲۲ سال سابقه از بیمه بیکاری بسیار ناچیز برخورداربوده و اون هم نتوانم از خانه بیرون برم چون بیمه بیکاری قطع می شود.و بعد که بیمه بیکاری تمام می شود وسن بنده بالای ۵۰ سال است و کار گیرنمی آورم از کجا بیاوریم ادامه بیمه رو واریز کنم که چرا این همه امنیت شغلی نداریم ،و منی که ۲۲ سال بیمه دارم گرفتار کارو بیمه بشم. بیمه را از انحصار دولت خارج کنید تا خدمات آن بهتر باشد نه من درآوردی.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۵۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
چرا کارگری که تا ساعت 5 کار میکند بهش نهار نمیدن ؟؟
چرا از کارگران بجای 8 ساعت // 12 ساعت کار میکشن // اگه اعتراض کرد اخراجش میکنن ؟؟
چرا اجازه مرخصی رفتن به کارگر را نمیدن // هنگام تسویه حساب مرخصی هایش را حساب نمیکمین ؟؟
مشکل اینجاست که قانون کار را تو مملکت ما یه عده ایی کون گشاد مفت خور نوشتن که در طول عمرشان حتی یک روز هم کار نکردن
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۵:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
دمت گرم.حرف‌ حساب‌ جواب‌ ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
تو دیوار و سایت شیپور تو استخدامی ها برید نوشته کارگر افغانی با جای خواب بدون مدرک استخدام میکنیم
چرا هیچ نظارتی نیست تو کشور جوونها بیکارن
کارفرماها فقط کارگر خارجی غیر قانونی استخدام میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
این کشور شده جولان افغانی ها وتمام ارزی که از راه تحریم‌ها به ایران می رسه اینها به افغانستان می برن دولت ومسئولین انهارودوست دارن تازه شبکه خبر براشون خبر پخش میکنن چرا باید ثروت وشغل جامه رادر اختیار افغانها قراردادمدارس هم مجوز گرفتن دارن از افعانها ثبت نام می کنن درواقع بخشی از ثروت کشور را دودستی تقدیم افعانها می کنن.اخرش هم خوداینها شاخ می شون برای کشور....
Germany
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
کجا بیکارن هیچ کس بیکار نیس وضع همه‌هم خوبه‌. من خودم هم کارگرم و مستاجر البته ن این ک با حقوق قانون کار بتونی خونه بخری و ماشین بخری نه. خیلیا میگن فقط باید شغل خودم باشه هر کاری رو قبول نمیکنه‌ک‌من فلان‌مدرک‌رو دارم چرا باید این‌کارو انجام بدم باید کار خودم باشه و اینجوری هس کسی کار نمیکنه البته اگر مث ما نیازش باشه هر کاری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
در حال حاضر در اقتصاد کشور قیمت همه کالا و خدمات آزاد سازی و غیر دستوری شده است غیر از دستمزد کارگران که لازمست فکری اساسی به این موضوع بشود چون کارگران به ریال حقوق میگیرند وبا نرخ دلار هزینه های زندگی را پرداخت میکنند و اگر به رشد قیمتها و تورم در چند ده سال اخیر نگاه کنیم متوجه میشویم قشر حقوق بگیر و کارگران زحمتکش بشدت دچار آسیب شده اند لذا اینکه نماینده کارفرمایان درخواست بازنگری در قانون کار را میکنند مشخص میکند در دولت به اصطلاح مردمی میخواهند کمر کارگران را آنقدر خم کنند تا قدرت قد علم کردن از زیر بار فقر را برای همیشه نداشته باشد .
آخرین اخبار