اجرای طرح جامع مدیریت پسماند در یزد

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: طرح جامع مدیریت پسماند در چهار مرحله مدیریت و ساماندهی پسماند در یزد اجرا می‌شود.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با مدیر و معاونین سازمان پسماند شهرداری یزد گفت: افزایش روزافزون حجم پسماند‌ها از یک سو و تنوع و گوناگونی آن‌ها از سویی دیگر بر پیچیدگی شرایط و نحوه جمع آوری و دفع آن‌ها می‌افزاید. مدیریت پسماند‌های شهری به عواملی همچون تولید زواید، جمع آوری، حمل و نقل، دفن زباله و بازیافت آن بستگی دارد، بنابراین محدوده مدیریت این مقوله بسیار وسیع و متغیر است، برای چنین موضوعی طرحی جامع لازم است.

به گفته او: ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺧﻄﺮ را ﺑﺮای ﺳﻼﻣﺖ اﻧﺴﺎن داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، موضوعی که در طرح جامع پسماند مطرح شده است.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری به تفکیک زباله در مبدأ تاکید کرد و گفت: زمانی که اقدام به انجام عمل تفکیک زباله در مبدا تولید زباله می‌نماییم، مواد استفاده شده‌ی بازیافتی به محصولات جدیدی تبدیل خواهند شد.

فاطمه زارع افزود: مشارکت مردمی در مدیریت پسماند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، شهروندان باید علاوه بر تلاش برای تولید پسماند کمتر، جداسازی اولیه پسماند‌ها را در منازل انجام دهند تا کار بازیافت ساده‌تر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار